ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران از ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در استان خبرداد.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با توجه به روز‌های پایانی سال و تجارب سنوات گذشته عده‌ای از افراد فرصت طلب درکنارفروش ماهی قرمز، اقدام به خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی نظیر سنبل آبی می‌کنند.

او افزود:نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران همانند سنوات گذشته با گشت ونظارت مستمر؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف مبنی بر خریدوفروش گونه‌های جانوری و گیاهی در استان بامتخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

آهنگری گفت: ممنوعیت صید، نگهداری، حمل و نقل، خرید و فروش‌حیوانات و جانوران وحشی از طریق شبکه صدا و سیمای مرکز استان، مطبوعات و خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی جهت تنویر افکار عمومی استفاده و شاهدکاهش سطح تخلفات باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در پایان از شهروندان خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را جهت پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار