شب نشینی هنجار شکنانه در اماکن عمومی جرم است

رئیس دادگستری زرند گفت: شب نشینی هنجار شکنانه در اماکن عمومی از جمله تالار‌ها و بوم گردی ها، جرم و مستوجب ابطال پروانه کسب، است.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری زرند در جمع تالار داران و متصدیان واحد‌های صنفی بوم گردی، گردشگری و اقامتی گفت: با هرگونه هنجار شکنی و اقدام خلاف شئون اسلامی از سوی هر شخص یا واحد صنفی در سطح شهرستان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به موجب ماده ۲۰ آیین نامه اماکن عمومی برگزاری هر نوع مجلس جشن و عروسی، مهمانی، شب‌نشینی و امثال آن و یا اجراء هر گونه برنامه هنری و نمایشی در اماکن عمومی مستلزم تأیید‌محتوای برنامه هنری و نمایشی از سوی وزارت ارشاد اسلامی و تحصیل اجازه مخصوص پلیس اماکن محل (حداقل ۴۸ ساعت قبل) می‌باشد.

رییس شورای پیشگیری از وقوع بزه زرند با بیان نوع سیاست جنایی قانون گذار در برخورد با جرایم، اظهار داشت: تسهیل یا فراهم نمودن وسیله عمل منافی عفت و شهوترانی در اماکن مربوطه و یا استخدام و یا اجیر نمودن اشخاص برای منظور فوق و نگهداری مشروبات و مواد مخدر، به موجب ماده ۲۱ آیین نامه فوق، ممنوع و مستوجب مجازات محدود کننده و و در نهایت ابطال جواز پروانه کسب می‌گردد.

فرحبخش با پیروی از سخنان ائمه معصومین و ایات قرآن کریم اذعان داشت دین اسلام مخالف شادی حلال نیست، اما اقدامات خلاف ارزش‌های اسلامی که در برخی مراکز مشاهده می‌شود چه از منظر قانونی و چه از منظر دینی پذیرفته نیست و به کرّات در آیات قرآن و منابع مذهبی و روایات برگزاری مراسمات لهو و لعب و اشاعه فحشا مورد نکوهش قرار گرفته است.

رییس دادگستری زرند ضمن دعوت به پایبندی به قوانین و مقررات و همکاری با مراجع ذی ربط افزود با توجه به سبقه مذهبی مردم شهرستان زرند و به جهت حفظ حرمت با در نظر گرفتن مناسبت‌های مذهبی از برگزاری مراسمات شادی در ایام شهادت ائمه اطهار علیهم السلام خودداری و موارد تخلف احتمالی به مراجع قانونی گزارش گردد.

رییس شورای پیشگیری از، وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و نیز طلاقی ماه مبارک رمضان با عید نوروز، دستگاه‌های متولی و مدیران مراکز سیاحتی و اقامتی و بوم گردی با در نظر گرفتن مکان مناسب اقامت و اطعام مسافران نوروزی از روزه خواری در ملا عام جلوگیری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار