رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان

رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان امروز در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) در رزمایش مشترک طرح نوروزی در محل ستاد فرماندهی انتظامی با تأکید بر مهیا بودن استان برای میزبانی از مهمانان نوروزی گفت: این استان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در آستانه نوروز، برای پذیرایی از گردشگران نوروزی آماده است و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

او افزود: امسال بهار قرآن و بهار طبیعت در کنار هم قرار گرفتند و تمهیدات لازم برای حضور مهمانان نوروزی همزمان با این ایام بابرکت و معنوی ماه مهمانی خدا فراهم شده است.

به گفته استاندار گیلان، در این راستا مجتمع‌های گردشگری و رستوران‌ها نیز با شرایط ویژه از مسافران پذیرایی خواهند کرد؛ ضمن اینکه مأموران نیرو‌های انتظامی، پلیس راه و سایر گروه‌های امدادی در جاده‌ها تلاش خواهند کرد تا کام مهمانان نوروزی در بروز حوادث جاده‌ای تلخ نشود و از سوی دیگر انتظار داریم که مسافران نیز شئونات اسلامی را رعایت کنند.

رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان

روند کاهشی تلفات تصادفات جاده‌ای در گیلان

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان نیز در این رزمایش گفت: این استان امسال از لحاظ کاهش آمار جانباختگان جاده‌ای رتبه چهارم در کشور را دارد و امیدواریم که این روند کاهشی همچنان ادامه یابد.

او افزود: در نوروز ۱۴۰۲ یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان گیلان شده بودند که متأسفانه ۳۷ هموطن در آن ایام بر اثر تصادف جان باختند که امیدواریم این تعداد در نوروز پیش رو به شدت کاهش یابد.

رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان تصریح کرد: این طرح با شعار «آرامش، امنیت در بهار قرآن و طبیعت» از روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه آغاز و تا روز ۱۴ فروردین ماه با حضور نیرو‌های انتظامی، پلیس راه، راهداری، هلال احمر، میراث فرهنگی و گردشگری در تمامی محور‌های درون شهری، برون شهری و مناطق حادثه خیز انجام می‌شود.

رزمایش مشترک طرح نوروزی گیلان

سردار ملکی با بیان اینکه هزار و ۷۳۶ نیرو در این طرح حضور دارند، گفت: در این طرح، ۱۵۷ نیروی گشت خودرویی، ۵۷ گشت موتوری نیروی انتظامی با ظرفیت ۸۱۳ نیرو شرکت دارند؛ همچنین ۱۵۸ ایستگاه ثابت و ۱۲۸ ایستگاه سیار در طرح یاد شده فعال هستند و ۷۹۱ خودرو و ۲ بالگرد نیز در این جریان این طرح حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.