تعیین سقف اجاره مسکن برای کنترل بازار از ابتدای سال آینده

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها شاهد کنترل بازار اجاره خواهیم بود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: با اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها شاهد کاهش قیمت مسکن از ابتدای سال آینده و کنترل بازار اجاره خواهیم بود.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:  عرضه زمین در طی یکی دو سال گذشته اثرات بسیار زیادی در کاهش قیمت زمین و مسکن داشته به طوری که  ۷۰ درصد هزینه تمام شده قیمت مسکن برای زمین است که در حال حاضر این اراضی کاملا رایگان  به متقاضیان تحویل داده شده و در شهر‌هایی که زمین به خوبی واگذار شده تحویل می‌دهیم و به شدت در شهر‌هایی که زمین‌های خوبی واگذار کردند کاهش قیمت را در پی داشته است.

وی ادامه داد:  در شهر تهران برای و در قالب شهرک و الحاق  اراضی به شهرک و روستا اقدامات خوبی صورت گرفته است و  از سال ۱۴۰۳ کاهش قیمت جدی برخلاف شایعاتی که در خصوص افزایش قیمت می‌شود خواهیم داشت و از سال جدید عرضه زمین در تهران را شاهد خواهیم بود.

نوروزی گفت: برای ساماندهی بازار اجاره و مسکن یک خلا قانونی  داشتیم که  وزات راه و شهرسازی با کمک مجلس طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در ۱۴ بند ماده ارائه کرد که از این تعداد ۱۱ ماده در شورای نگهبان به تصوب رسید.

او گفت: ماده ۸ این قانون که برای قیمت گذاری در اجاره مسکن است که  درصد اجاره مسکن از سوی وزارت راه وشهرسازی تعیین می‌شود و اگر موجری این موضوع را رعایت نکرد از طریق ضمانت اجرا  بتوانیم با آن برخورد کنیم که در حال حاضر این مصوبه در شواری نگهبان است و امیدواریم بتوانیم آن را تعیین و تکلیف کنیم و از ابتدای اردیبهشت ماه که ابتدای جابه جایی مستاجران است آن را اجرا کنیم چراکه این اقدام در حوزه اجاره مسکن در شهر تهران بسیار اثرگذار خواهد بود.

نوروزی با بیان اینکه  در ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها برای اولین بار ورود جدی پیدا کرده ایم و مشاوران املاک که در برخی از نواحی ناسالم بودند را از طریق پلمب ساماندهی کردیم گفت: در حال حاضر با راه اندازی سامانه خودنویس میزان قرارداد‌های اجاره به صورت رایگان به بیش از ۱۰۰ هزار فقره رسید که این اقدام خود در بازار اجاره مسکن بسیار اثرگذار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
سلام این طرح خیلی خوب است اگر اجراشودوقیمت منطقه ای ومتراز یا قیمت خانه ۱۰درصد قیمت خانه به عنوان رهن واجاره حساب شود وبه املاک ابلاغ وکتور شود ولی صاحب خانه ها باز اهرام فشاری برای اجرا باشد
Iran (Islamic Republic of)
حسین عابد
۰۹:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
سلام اگر.مثل کشور ترکیه خانه های اجاره ای رازیرپوشش دولت بگیرید دیگرموجرنمیتواند قیمتهارابالاببرد.ومالیات وعوارض وبیمه سالانه املاک اتوماتیک وارده حساب دولت واریزوتمام مشکلات مستآجرین ودولت برطرف می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مردم که بایستی وظایف حاکمیتی رو انجام بدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۰:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
سلام و احترام
مسکن و ملک در ایران به فلات و ثبات قیمتی رسیده و در حال ورود به نزول قیمت می‌باشد و هیچ محرکی قادر به افزایش ملک نیست چرا که خرید سرمایه ای و دلال و بورسی ملک، با خرید، متحمل درگیری‌هایی چون مالیات و ثبت سیستمی دارایی میشود که برایش مقرون به صرفه نیست.
کامروا باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
خونم خالی شد خواستم نقاشی کنم ۱۵میلیون شد۲ سال پیش ۲۰میلیون خرج لوله کشی و توالت فرنگی شد
الان بازدید کننده خونه را دیده می‌کنه کف آشپزخانه را چرا سنگه باید سرامیک کنی باید کابینت را بردارم که خودش ۳ میلیون فقط اجرت برداشت و نصب کابینت میشه بجز بنایی و مصالح ساختمانی
برای همین دلایل سال دیگه خونه ام را زیر ماهی ۱۵میلیون اجاره نمیدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۰میلیون خرج کردی میخای ده برابرشو بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
الان یه نقاشی ساختمان انجام بدی میشه 10تا 20 میلیون هر سال هم این هزینه را باید مالک بده
کابینت متری 5 میلیون یعنی 200 تا 400 میلیون پول کابینت خونه در ضمن تمامی این امکانات در اختیار مستاجر است و مالک هیچ استفاده ای از این امکانات نمیکند و فقط هزینه بالای تعمیرات را رو کرایه خونه میزاره
و چون شهرداری عوارض بالا میگیره از سازنده هزینه ساخت هم متری ..... هم مصالح و هم عوارض شهرداری که متری. .... میشه و مستقیم رو کرایه خونه تاثیر میزاره
رهن هم تو تهران یک سوم. قیمت روز خونه محاسبه میشه و در شهرهای دیگه تا یک دهم هم میرسه و هر یک میلیونی که از پول ودیع کم میشه 30 هزار تومان به اجاره اضافه میشه

در نتیجه طبیعی هست که با این هزینه های بازسازی کرایه خونه هم باید به قیمت واقعی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
منظورتون هرده سال یکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
چرا دنبال کارهای بیهوده هستید فقط دخالت نکنید ساخت خونه خارج از رانت کنید همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
کارگر تو خیابان بخوابد مهم نیست. قیمت اجاره خانه سربه فلک گذاشته تو را به خدا متن من را نشر دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بازم خوبه دستشون هم درد نکنه ما مستاجرا پول خرید خونه نداریم لااقل اجاره ها کاهش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۴:۴۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
سال ۱۴۰۰ مسکن ملی پرند ثبت نام کردیم هنوز تامین زمین نکردن حتی تکمیل پرونده هم نکردن حسابم باز نکردن هربار شرکت عمران پرند پیگیر شدیم میگن اول باید تامین زمین بشه بعد تشکیل پرونده بدیم سوال اینجاست ۳ سال شد چرا هنوز تامین زمین نکردن ؟؟پس کی میخوان مسکن ملی بسازن ما مردم بدبخت مستاجر زیر بار گرونی مسکن مستاجرلح شدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
کل مشکلات را شما با دست خودتان برای مردم درست کردید. برای ابتدائی ترین نیازها باید تمام عمر بدوند و درجا زدن هیچی، عقب تر بروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
رئیسی قول داد 4 میلیون مسکن بسازه حالا که نساخته عوض اینکه برید بازخواستش کنید میخواید تاوانشو از مردم بگیرید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
شماها ربع سکه رو تو حراج با قیمت دلار آزاد بیرون میفروشید بعد به مال مردم گیر دادید که کلی براش زحمت کشیده رو ارزون اجاره بده ... ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مستاجر جدید خواستید بیارید از مستاجر شماره. تلفن صاحب خونه قبلی بگیرید. و به مرسید این فرد چه طور ادمی هست. همین طور که مستاجر این حق داره که بدونه صاحب خونه چه طوری هست و میره 20 تا خونه را نگاه میکنه خوب طبیعی هست که صاحب خونه هم 10 مستاجر به بینه یکدوم که ظاهر اراسته و بدون خلکوبی و با حجاب باشه را انتخواب کنه که خونه را بهش امانت اجاره بده و حتما سوابق خود مستاجر را از شماره مالک قبلی که تو قرار داد پارسال هست جویا بشه.    تو کشور انگلیس هم سایت استعلام مستاجر وجود داره مثل اسنپ و نمره دادن دانشجو به استاد صاحب خونه باید نمره به مستاجر بده اگه نمره منفی مستاجر بگیره چون سیستم سراسری هست دیگه تو کل کشور کسی بهش خونه نمیده مگر این که صاحب خونه خودش در حد مستاجر باشه این طوری دادگاه ها هم خلوت تر میشه
آخرین اخبار