رئیس مجلس شورای اسلامی:

بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا پایان سال امکان‌پذیر نیست

قالیباف گفت: بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در فرصت باقی مانده تا پایان سال امکان‌پذیر نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۰ اسفند مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۸۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: امروز بیستم اسفند است، اما هنوز لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را نداریم؛ چون بررسی لایحه بودجه کل کشور دو مرحله‌ای شده است، مرحله اول بررسی شده و ایرادات آن هم برطرف شده و الان در شورای نگهبان است، اما هنوز تبدیل به قانون نشده است و فکر می‌کنم که تا لایحه بودجه تبدیل به قانون شود، به پایان امسال نمی‌رسد.

وی افزود: تا بخش اول لایحه بودجه تبدیل به قانون نشود، بخش دوم لایحه از طرف دولت به مجلس نمی‌آید و چنانچه در زمان تعیین شده، لایحه بودجه تبدیل به قانون نشود، دولت نمی‌تواند از تاریخ ۱/۱/ ۱۴۰۳ بدون قانون بودجه باشد و اجازه ندارد که هیچ دخل و تصرفی در اموال و اعتبارات کشور انجام دهد.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس با بیان اینکه مجلس نمی‌تواند در زمینه بودجه طرح بدهد و لازم است که دولت حتما در این زمینه لایحه ارائه دهد، اظهار کرد: در این شرایط آیا بنا شده است که دولت لایحه چند دوازدهم ارایه دهد که در روز‌های باقی مانده که مجلس دایر است به این موضوع رسیدگی شود؟

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت: بر اساس اصلاحیه ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، رسیدگی به بودجه به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود و در بخش اول احکام یا فروضات درآمد و هزینه بررسی و تصویب می‌شود که الان در مراحل نهایی است و در مرحله دوم دولت باید جداول را به مجلس ارائه دهد، مجلس نیز چهل روز فرصت دارد تا این جداول را بررسی کند بنابراین بررسی بخش دوم لایحه در فرصت باقی مانده تا پایان سال امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: دیروز این موضوع در جلسه با رئیس‌جمهور مطرح شد که لایحه‌ای دو دوازدهم داده شود، اما طبیعتاً اگر هم تا پایان هفته شورای نگهبان بخش اول لایحه بودجه را تایید کند، دیگر فرصت برای این موضوع نداریم.

رئیش مجلس اظهار کرد: دیروز و امروز مجدداً با دوستان خودمان در اداره قوانین مجلس صحبت کردیم، چون بخش اول لایحه بودجه ابلاغ می‌شود و این بخش قطعی شده و معلوم است که افزایش حقوق‌ها چقدر است و مالیات بر ارزش افزوده باید از ابتدای فروردین اجرا شود، بنا شد که امروز دوستان کمیسیون برنامه و بودجه طرحی تنظیم کنند تا اجازه پرداخت به دولت داده شود تا هم موضوع مربوط به افزایش حقوق‌ها را که در احکام تصویب شده و شورای نگهبان هم تائید کرده است، ببینیم و به دولت اجازه دهیم که از اول فروردین آن‌ها را اجرا کند و هم ما در این فرصت هم بتوانیم جداول را تصویب کنیم.

قالیباف عنوان کرد: امروز یا فردا صبح این طرح را حتماً اعلام وصول می‌کنیم و روز سه‌شنبه در صحن مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۱۶:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
این چه قانون و عدالت در کشور اسلامی است که در این مدت 27 ماه است که متأسفانه مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بررسی رسیدگی نشده است چرا؟ هیچ کسی هم در مخابرات ایران، تهران، دولت، مجلس وغیره پاسخگو و جوابگو نیسا و از سال 1400 تاکنون هم نبوده است چرا؟ حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ان شاء ا.. باشه واسه رئیس بعدی که امیدواریم صادق و سالم هم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۲:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ عمر حضرت نوح وصبر حضرت ایوبم نداریم لطف کنید سریعتر اقدام کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
قالیباف از ترکیه و کانادا چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
اقای قالیباف راهنمایی کن افراد سودجو و رانت خوار را که کمی هم وجدان کاری داشته باشند و تصمیمات درست بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۱:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
سود سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۱۱ ریال توزیع شد ۷۶۵۰۰ هزار سهم و به ازای سهم ۱۱ ریال و اریز مبلغ ۸۴۱۵۰۰ ریال در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ سود سهام اخابر مخابرات شرم آور و تاسف بار است.
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
یادته میگفتی از یخچال خالی بازنشستگان خبر دارم چی شد همه را فراموش کردی بازنشسته ها رو در یابید می‌دونم درون صندوق ها چیزی نمانده به برکت مسولین نالایق... لطفاً یه کاری کنید مردم چشم انتظارند....شهدا دارند می بینند که با مردم چکار می کنید.بخدا شما مدیون این مردم همیشه در صحنه هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
از پاییز چیکار می کردید تو مجلس سال تموم شده فقط نصف بودجه را بررسی کردید و نصف دیگه چون وقت نمیشه یه شبه تصویب میکنید بره تا کسی ندونه تو بودجه چه خبر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
هر چی کار سخت هست نندازید گردن نمایندگان مجلس و جناب قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
چقدر هم سخت شد!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بود و نبود شما فرقی نداره
آخرین اخبار