تولید ۷۲۰ هزار اصله نهال بیابانی و جنگلی در نهالستان کانال باد میبد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میبد گفت: در نهالستان کانال باد میبد حدود ۷۲۰ هزار اصله نهال گدانی طاق و گونه‌های بیابانی و جنگلی تولید شده است.

جمال جنتی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری میبد در نشست با اصحاب رسانه گفت: از آغاز هفته منابع طبیعی تاکنون بامشارکت بسیج، شهرداری، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش و مشارکت‌های مردمی ۶ هزار اصله نهال را در ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی و پارک‌ها و فضای سبز و مدارس غرس کردیم.

او با بیان اینکه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که از سال از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ ادامه دارد افزود: منابع طبیعی میبد پیش گام بوده و در نهالستان کانال باد میبد حدود ۷۲۰ هزار اصله نهال گدانی طاق و گونه‌های بیابانی و جنگلی را تولید کرده است.

جنتی بیان کرد: در هفته منابع طبیعی ۱۲۰ هزار اصله نهال را برای غرس به استان‌های همجوار و شهرستان‌ها منتقل کردیم.

رئیس منابع طبیعی میبد با بیان اینکه در شهرستان میبد هم تاکنون ۲۰ هزار اصله نهال غرس شده است تصریح کرد: با اجرای طرح شهید مرادی هر مدرسه یک نهالستان به دنبال فرهنگ سازی در جامعه هستیم.

جنتی گفت: درحال حاضر در نهالستان کانال باد میبد به خاطر شرایط اقلیمی بیابانی زیرساخت‌های لازم برای تولید گونه‌های مثمر نیست و گونه‌های طاق، آتریپلیکس، اشتان و قره داغ و بره طاق را توانستیم تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درراستای طرح کاشت یک میلیارد درخت، ۷۰۸ هکتار اراضی و پارک‌ها، کمربندی‌های شرقی و غربی را طراحی و به صورت نگینی اقدام به کاشت درخت کردیم و ۱۸۳ هکتار هم در مراتع میبد و ندوشن را برای کاشت گونه‌های جنگلی در نظر گرفتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار