انتقاد اسرائیل از کانادا و سوئد به دلیل بازگرداندن بودجه آنروا

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از کانادا و سوئد به دلیل از سرگیری ارسال کمک به آنروا انتقاد کرد.

لیور هیات گفت که کانادا و سوئد در از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اشتباه کردند. 

این سخنگو ضمن در خواست از دولت‌های کانادا و سوئد برای توقف دوباره این کمک‌ها گفت: از سرگیری ارسال کمک‌ها به آنروا این واقعیت را تغییر نخواهد داد که این سازمان بخشی از مشکل ماست و بخشی از راه‌حل نوار غزه نخواهد بود..

دیروز سوئد با اختصاص ۴۰۰ میلیون کرون سوئد (حدود ۳۵ میلیون یورو) برای سال جاری، به کانادا پیوست و ارسال کمک مالی به آنروا را از سرگرفت. استکهلم خاطرنشان کرد که ممکن است امسال وجوه اضافی به این سازمان ارائه شود، زیرا آژانس از تعهد خود برای تقویت "نظارت داخلی" و "کنترل" پیروی می‌کند.

پس از آنکه رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ۱۲ کارمند آنروا به نحوی در عملیات ۷ اکتبر علیه رژیم اشغالی مشارکت داشته اند، چندین کشور غربی اعلام کردند که کمک‌های مالی را در ژانویه گذشته متوقف کرده اند.

آنرواکه خدمات بهداشتی، آموزشی و سایر خدمات ارائه می‌دهد، از زمانی که رزِم صهیونیستی ادعا کرد که ۱۲ نفر از ۱۳۰۰۰ کارمند آژانس در غزه در حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر شرکت داشتند، با بحران بزرگی روبرو شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار