کشتی آمریکایی برای ساخت اسکله موقت در ساحل غزه راهی دریای مدیترانه شد

سنتکام اعلام کرد کشتی «ژنرال فرانک اس بسون» به منظور احداث یک اسکله موقت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه راهی شرق دریای مدیترانه شده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) یکشنبه اعلام کرد که کشتی «ژنرال فرانک اس بسون» به منظور احداث یک اسکله موقت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه راهی شرق دریای مدیترانه شده است.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه از راه دریا کشتی بسون پایگاه «لانگلی اوستیس» در ایالت ویرجینیا را ترک کرده و در مسیر شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است.

سنتکام افزود: بسون یک کشتی پشتیبانی لجستیکی است که تجهیزات احداث یک اسلکه موقت به منظور ارائه کمک‌های حیاتی بشردوستانه را حمل می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه گذشته در سخنانی در کنگره آمریکا در ادامه اقدامات تبلیغاتی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و در حالیکه از سوی افکار عمومی داخل و خارج آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل در غزه تحت فشار است، همزمان با مانع تراشی‌های اسرائیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، اعلام کرد: به ارتش دستور داده‌ام مسئولیت رهبری یک مأموریت اضطراری برای احداث یک اسکله (بندر) موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد که این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناهگاه‌های موقت را تحویل بگیرد، اما هیچ نیروی نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ساخت این کریدور دریایی (اسکله موقت) احتمالا ۶۰ روز طول می‌کشد. به گفته آنها، این کریدور دریایی شامل یک بندر و اسکله موقت و شناور خواهد بود که می‌توان کمک‌های بشردوستانه را به آنجا ارسال و سپس از آنجا با کشتی با غزه منتقل کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهر آب اولا
۱۳:۵۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
دروغ میگه جو جوآی جو باتوهسم یابو....مسخره خودت کردی...آمریکا دنبال راهی جستن سی نتانیابو کودک کش هست...راه کمک رسانی به غزه زیاد واماده هست،...امابه پدر دجال جو بایدن لعنت...دروغ گو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
دم خروس یا قسم حضرت عباس امریکایی های فاشیست نازی صهیونیست قاتل بیشرفهای آدمکش
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بازچه نقشه شومی دارد باید حواسها به طرف امریکا جمع شود
Romania
یک ایرانی
۰۹:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
شصت روز!؟
نقشه شومی در سر دارن این نامردا
خدا به داد مردم مظلوم غزه برسه ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۸:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
در حال مشاهده دست و پا زدن بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ هستید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
آش اینقدر شور شده که صدای آشپز دراومد
آخرین اخبار