نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مردم از اهمیت طرح‌های جلوگیری از بیابان‌زایی آگاه شوند

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه مردم از اهمیت طرح‌های جلوگیری از بیابانزایی آگاه شوند، گفت: اهمیت تاغ و نگهداری از درختان کویری برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به اهمیت تبیین اهمیت طرح‌های بیابان زدایی بیان کرد: باید مردم را در خصوص اهمیت درختان بیابانی نظیر درختان تاغ توجیه کرد.

وی با بیان اینکه این گیاهان و درختان نقش مهمی در استحکام خاک و بیابان‌زدایی دارند، افزود: منابع طبیعی از ظرفیت‌های آموزشی کمک گرفته و مردم از اهمیت طرح‌های جلوگیری از بیابان‌زایی آگاه کند.

امام جمعه سمنان از طرح‌های دولتی برای توسعه فضای سبز به عنوان طرح‌های خوب یاد کرد و گفت: این طرح‌ها نیازمند نگهداری مراقبت و مداومت است.

مطیعی بیان کرد: با توجه به هزینه‌های صورت گرفته برای کاشت صدها هزار درخت در طرح‌های ملی، لازم است وضعیت رسیدگی و آبیاری این درختان به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی حفظ درختان و منابع طبیعی موجود را مهم‌تر از توسعه فضای سبز دانست و افزود: لازم است اهتمام بیشتری نسبت به حفظ منابع طبیعی موجود صورت گیرد که یکی از آنها افزایش بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار