مرکز نفس از ۱۰۰ سقط جنین در خراسان‌شمالی جلوگیری کرد

مسوول اجرای طرح نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۰۰ مادر باردار در این استان که قصد سقط جنین سالم خود را داشتند با حمایت های مرکز نفس در ۱۱ ماهه امسال از این اقدام منصرف شدند.

زهرا مقدسی مسوول اجرای طرح نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه مرکز نفس از ۱۰۰ سقط جنین در خراسان‌شمالی جلوگیری کرد اظهار کرد: از این تعداد تاکنون ۴۸ مادر با مراقبت و پیگیری‌های انجام شده نوزادهای خود را به دنیا آورده اند.

وی افزود: مادران ۲۱ تا ۳۰ سال و ۳۱ تا ۴۰ سال بیشترین افرادی هستند که در این بازه زمانی تمایل به سقط داشتند.

مسوول اجرای طرح نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اعتیاد همسر، ترس از ناهنجاری های جنینی، مشکلات با همسر و بارداری ناخواسته از دلایل اصلی تمایل این افراد به سقط جنین بوده است.

مقدسی با اشاره به اهداف تشکیل مرکز نفس در استان ها، یادآورشد: مراکز مردمی نفس با هدف نجات فرزندان سالم از سقط عمدی جنین راه اندازی شده است و در این راستا از همه ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی، توانمندی‌های اجتماعی در ابعاد درمانی، تشخیصی، حمایتی و مشاوره‌ای برای حفظ جان انسان‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: جدای از ارایه خدمات مشاوره ای رایگان، این مرکز رایزنی هایی با مطب ها و مراکز درمانی برای ارایه خدمات درمانی با تخفیف به مادران بادار انجام داده است.

مقدسی تصریح کرد: حمایت های این مرکز با کمک های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مادران باردار بی بضاعت شامل هزینه های درمانی بعد از زایمان نیز می شود.

برچسب ها: سقط جنین ، طرح نفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.