۸۰ درصد از سایت‌های بنادر آمریکا ممکن است هک شوند

مقامات آمریکایی مدعی شدند تکنولوژی چینی جدیدی را در بنادر آمریکا کشف کرده‌اند که به نوعی ابزار جاسوسی است.

بر اساس آنچه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال منتشر کرد، تحقیقات کنگره آمریکا نشان داد که دستگاه‌های ارتباطی نصب شده بر روی جرثقیل‌های باری ساخت چین در داخل بنادر در سراسر آمریکا گسترش یافته است، زیرا این نگرانی وجود دارد که ماشین‌های خارجی ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشند.

 به گزارش این روزنامه آمریکایی، طبق اسناد و دستیارانی که در کنگره کار می‌کنند، قطعات نصب‌شده در برخی موارد شامل دستگاه‌های «ارتباطات سلولی» می‌شوند که می‌توان از راه دور به آن‌ها دسترسی داشت.

کشف این دستگاه‌های ارتباطی توسط قانون‌گذاران آمریکایی که قبلاً گزارش نشده بود، نگرانی‌های واشنگتن را در مورد امنیت بنادر و چین افزایش داد. پنتاگون و مقامات اطلاعاتی در دولت بایدن به طور فزاینده‌ای نگران اختلالات احتمالی و تهدیدات جاسوسی ناشی از جرثقیل‌های غول پیکر ساخته شده توسط ZPMC شده اند.

شایان ذکر است که این شرکت تقریباً ۸۰ درصد از جرثقیل‌های کشتی به ساحل در بنادر آمریکا را بر عهده دارد.

از سویی دیگر، مارک گرین، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا که در حال بررسی تهدیدات امنیتی دریایی چین بود، مدعی شد: دولت چین به دنبال هر فرصتی است تا اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کند و خود را در موقعیتی قرار دهد که از آسیب پذیری‌ها سوء استفاده کند. 

به گفته دستیار کمیته، تحقیقات نشان داد که بیش از ۱۰ دستگاه ارتباط سلولی نصب شده بر روی اجزای جرثقیل مورد استفاده در یکی از بنادر آمریکا و یک دستگاه ارتباطی دیگر در داخل اتاق سرور یک بندر دیگر پیدا شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار