پزشکان بدون مرز: تصمیم آمریکا در ایجاد کریدور دریایی منحرف کردن واقعیات غزه است

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز تصمیم آمریکا برای ایجاد اسکله موقت برای ارسال کمک‌ها به غزه را منحرف کردن واقعیات غزه خواند.

سازمان پزشکان بدون مرز طرح ایالات متحده برای ایجاد اسکله موقت برای رساندن کمک‌ها از طریق دریا به غزه را "انحراف چشمگیر از واقعیتها" و آنچه که در غزه روی می‌دهد خواند.

آوریل بنوآ، مدیر اجرایی سازمان پزشکان بدون مرز، گفت: «طرح ایالات متحده برای ساخت یک اسکله موقت در غزه برای افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه، پرت کردن حواس‌ها از مشکلات واقعی در غزه است: کارزار نظامی بی‌رویه و نامتناسب اسرائیل و محاصره تنبیهی غیرنظامیان».

بنوآ افزود: آمریکا باید در عوض فشار‌ها بر اسرائیل را افزایش داده تا مجوز ارسال کمک‌های غذایی و درمانی از طریق مسیر‌های زمینی فراهم شود. این یک مشکل لجستیکی نیست، یک مشکل سیاسی است.  آمریکا به جای تمرکز بر ساخت این کریدور دریایی باید بر دسترسی فوری مردم غزه به کمک‌ها از طریق مسیر‌های موجود پافشاری کند. 
رئیس سازمان پزشکان بدون مرز همچنین تاکید کرد که از نظر این سازمان آتش بس تنها راه تضمین واقعی در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

در حالیکه آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در غزه است و با انتقادات زیادی از سوی جامعه جهانی مواجه است جوبایدن پنج شنبه شب در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا از تصمیم واشنگتن و کشور‌های دیگر برای ایجاد یک کریدور دریایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در شرایط ممانعت تل آویو از ارسال کمک‌ها از طریق مسیر‌های در دسترس از جمله گذرگاه رفح و گذرگاه کرم شالوم خبر داد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار