طرح سلامت نوروزی در مهاباد آغاز شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بازرسی‌های سلامت نوروزی با هدف تشدید بازرسی و نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی و مراکز عرضه موادغذایی توسط کارشناسان این مرکز آغاز شد.

امید صادق امیری رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: همزمان با نزدیک شدن به آغاز سفر‌های نوروزی و تقارن آن با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، کنترل ویژه بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، بهداشتی و آرایشی و نیز ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان، مسافران و گردشگران اعمال می‌شود.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران ها، مهمان‌سرا‌های بین راهی، اماکن عمومی نظیر اماکن اقامتی، بوم گردی، مراکز اسکان و مساجد در اولویت این طرح بوده که مورد بازرسی و نظارت بازرسان واحد بهداشت محیط قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در این طرح نظارتی که تا اواخر فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، بازرسان شبکه بهداشت و اکیپ‌های نظارتی، با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی وضعیت بهداشت عمومی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

صادق امیری گفت: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص مشکلات بهداشتی است.

شهرستان مهاباد با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.