اشتغال در معادن آذربایجان‌غربی ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: اشتغالزایی در معادن استان در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد رشد داشته که افزایشی قابل توجه به شمار می‌رود.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه از ۵۱ معدن جدید در استان میلیون و ۶۲۵ هزار تن انواع موادمعدنی استخراج می‌شود که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و این معادن زمینه اشتغال‌زایی مستقیم را برای ۳۵۵ نفر فراهم ساخته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۷۵ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های جدید معدنی در استان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرتیپی افزود: طی امسال ۲۶ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی موفق به اخذ گواهی کشف شده‌اند که در آستانه بهره برداری و ورود به چرخه تولید هستند و برای تکمیل عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از ۲۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال  ۸۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید که موفق به تکمیل عملیات اکتشافی شده و وارد چرخه استخراج و تولید انواع مواد معدنی شده‌اند صادر شده که از لحاظ صدور پروانه‌های بهره‌برداری برای معادن نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

سرتیپی اضافه کرد: با توجه به اینکه معدن‌کاری در منطقه علاوه بر اشتغال‌زایی در ایجاد زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی تأثیر بسزایی ایفا می‌کند، معادن با پرداخت سهم حقوق دولتی از درآمد معادن در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه نیز موثر هستند.

وی با اشاره به عملکرد خوب اخذ حقوق دولتی از معادن اظهار کرد: طی امسال ۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.