معاون حوزه هنری کشور:

حوزه هنری در خدمت فرهنگ است

لشگری گفت: حوزه هنری اهل سیاست و سیاسی‌بازی نیست بلکه با هنر در خدمت فرهنگ است و باید حوزه هنری پاتوقی برای هنر و هنرمندان بماند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور در سنندج اظهار داشت: عالمان بزرگی از کردستان از دیروز تا امروز در سنگر انقلاب حضور داشته‌اند و هزینه‌های آن‌ها شهادت بزرگانی، چون محی‌الدین بیانی، ملاحیدر فهیم و امثال آنهاست.

سعید لشگری ادامه داد: این مثل که برای وجب به وجب خاک جنگیدیم، در کردستان صدق می‌کند چرا که خط مقدم جبهه در کردستان از داخل خانه‌ها و محلات شروع شده است و این عبارت سرزمین مجاهدت‌های خاموش برای کردستان هم به دلیل آغشتگی خاک این استان به خون شهیدان است.

وی افزود: اینکه ما کردستان را با فرهنگ و هنر می‌شناسیم ریشه در رشادت‌ها و هنر مردمان این سرزمین دارد و منبع عظیم، دست‌های هنرمندانه هنرمندان و بزرگان آن است که متاسفانه این میراث قدر دانسته نشده است.

لشگری اذعان داشت: حوزه هنری سازمان و یا اداره نیست بلکه یک پاتوق و پایگاه برای اهالی هنر است و اهالی علم و اندیشه در آن حضور دارند و مال حکومت نیست بلکه مال مردم است.

وی اظهار داشت: حوزه هنری اهل سیاست و سیاسی‌بازی و دنبال سروصداکردن و اهل فرهنگ نیست بلکه ما با هنر در خدمت فرهنگ هستیم و نباید به جای دیگری تبدیل شود بلکه باید حوزه هنری پاتوقی برای هنر و هنرمندان بماند.

لشگری خاطرنشان کرد: کار هنری بامایه و فاخر تولید نمی‌شود مگر اینکه اهل هنر و اندیشه در آن حضور داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در کردستان طبع‌های بلند شاعرانه و دست‌های هنرمندانه وجود دارد که باید این سرمایه‌ها و هنر تقویت شود.

لشگری گفت: یکی از کارکرد‌های هنر اطلاع‌رسانی پیشرفت‌ها و خدمات متقابل مردم به انقلاب و انقلاب به مردم است که متاسفانه کم‌کاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآوری کرد: گلایه‌هایی مبنی بر تعطیلی و یا کم‌رنگی حوزه هنری کردستان وجود داشت به این دلیل است که حوزه هنری کردستان مکان مستقل و در شان هنرمندان ندارد، ما نگران و ناراحت هستیم که آن میزان حمایت از حوزه هنری نداریم، اما استاندار کردستان وعده حمایت داده است.

معاون معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور  امروز به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مسئول جدید حوزه هنری کردستان به این استان سفر  کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.