۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دانش‌آموزان نخبه فرهنگی اختصاص یافته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آیین‌نامه‌ای تدوین شده است.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه کشوری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی به نام «تمنا»؛ تربیت مهدوی، نسل آرمانی که در مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد، با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: حقیقتا آموزش و پرورش از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد. مردم آمدند و پیروز واقعی این نبرد مردم بودند و آموزش و پرورش نقش‌آفرینی ویژه‌ای کرد. هر چقدر که مردم نقش‌آفرینی کردند دوصد وظیفه بر عهده منتخبان است.

وی با تاکید بر این که هیچ کشوری جز با مدرسه و در مدرسه به نتیجه نخواهد رسید با طرح این سوال که مولفه‌های قدرت مدرسه چیست؟ ادامه داد: در جایگاه اول با معلم و سپس سایر مولفه‌ها  اما راه‌حل ما معلم است. تربیت چیزی نیست که به یک فرد خاص منتسب شود. هرچند مربی پرورشی برای تنظیم‌گری و تسهیل‌گری لازم است اما تربیت وظیفه تک‌تک افراد در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر دانش‌آموز می‌خواهد مسئولیت‌پذیر باشد باید این را از معلم خود یاد بگیرد خاطرنشان کرد: ما برنامه آموزشی داریم، پرورشی نداریم، ارزشیابی آموزشی داریم اما پرورشی نداریم. باید گفتمان را تغییر داد و ما بدنبال تغییر هم گفتمان آموزشی و هم پرورشی هستیم.

صحرایی ضمن اشاره به اینکه دولت به دنبال این گفتمان است به آزمونهای استخدامی اشاره کرد و افزود: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آیین‌نامه‌ای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانش‌آموزان نخبه فرهنگی می‌دهد.

وی در ادامه از معاونان پرورشی خواست تا برنامه‌ مسطورا را جدی بگیرند و دانش‌آموزی و والدین و خانواده در آن مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح نماد، تاکید کرد که این برنامه در راستای پیشگیری از آسیب دوران مدرسه احیاء شده است و در ادامه گفت: طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
هیچ کدام از معلمان این وزیر قبول ندارند
به اقتصاد معلمان ضربه زده ،طرف دلار ۲۳هزار بازنشسته شده
دلار ۶۰هزارتومان پاداش میگیرد
هر مسیول کم کار در حیطه کاری خودش وقتی کم کاررباشد ،و حرفی برای گفتن ندلشته باشد ،،،،شهدا و حجاب و شهید سلیمانی ،سپر کم کاری خودش میکند
آخرین اخبار