تعاونی‌های خراسان‌شمالی هزار و ۶۵۰ شغل ایجاد کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: شرکت‌های تعاونی استان در ۱۱ ماهه امسال هزار و ۶۵۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم در حوزه‌های مختلف ایجاد کردند.

 مهدی اسلام خواه گفت: در این بازه زمانی با تاسیس ۴۸ تعاونی‌های جدید در استان شمار شرکت‌های تعاونی به هزار و ۷۵۸ مورد افزایش یافت.

او گفت :  با تجمیع سرمایه‌های خرد و توان جمعی در سطح استان می‌توان شرکت‌های تعاونی تاسیس کرد که ضمن ایجاد اشتغال‌های پایدار و ارزان، تولید سرمایه‌های کلان به وجود آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت : با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب استان در بخش کشاورزی از مردم انتظار می‌رود با تشکیل شرکت‌های تعاونی در این حوزه، ضمن استفاده از توانمندی‌های بومی در تولید با کیفیت و ایجاد اشتغال از حمایت‌های بخش تعاون بهره‌مند شوند.

اسلام خواه گفت: در راستای سند توسعه تعاون، تفاهم نامه‌ای با استانداری خراسان شمالی منعقد شده است و در این زمینه تلاش می‌شود تا با شناسایی ظرفیت‌ها و رسته‌های اولویت دار استان برای تکمیل زنجیره ارزش آن گام‌های موثر برداشته شود.

او گفت : تلاش می‌شود تا در قالب تفاهم نامه همکاری با ستاد نهضت احیای واحد‌های اقتصادی با رویکرد احیا، نوسازی و فعال سازی واحد‌های اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال در اولویت قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.