ارائه بیش از ۶۲ هزار مورد ارشاد و معاضدت قضایی در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بیش از ۶۲ هزار مورد ارشاد و معاضدت قضایی در ۱۱ ماه امسال توسط وکلا در استان ارائه شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۶۲ هزار و ۴۵۹ مورد ارشاد و معاضدت قضایی توسط ۲ هزار و ۸۹۹ وکیل در استان ارائه شده است.
 
وی افزود: از مجموع مشاوره‌های ارائه شده ۳ هزار و ۲۹۹ مورد به انصراف از دادخواست ختم شده که اقدامی قابل تقدیر است.
 
دهشیری ادامه داد: قطعا صلح و سازش و حل اختلاف در یک پرونده بسیار موثرتر از حل آن از طریق محاکم است ضمن اینکه آثار اخلاقی، آموزشی، فرهنگی و ... نیز با خود به همراه دارد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: از مجموع مشاوره‌های ارائه شده ۵۱ هزار و ۲۶۹ مورد آن حضوری و ۱۱ هزار و ۱۹۰ موردآن به صورت تلفنی بوده است.
 
دهشیری با بیان اینکه هر وکیل در سال ۳ مورد وکالت معاضدتی انجام می‌دهد، گفت: در ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری ۷۵۴ مورد وکالت معاضدتی بیش از سهمیه تعیین شده توسط وکلای استان صورت گرفته است.
 
وی افزود: قطعا چنین فعالیت‌هایی زکات علم شماست و برکت و ثمره آن در زندگی، مال و فرزندان شما مشهود خواهد بود.
 
دهشیری با بیان اینکه کار وکلا تزریق نوعی انرژی مثبت در جامعه است اظهار داشت: مبنای نیکوکاری و عمل صالح تقواست و قطعا خداوند مودت و دوستی نیکوکاران را در دل مردم قرار می‌دهد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که مردم با حضور خود ثابت کرده اند که پای کار نظام و ولایت فقیه ایستاده اند، اما نتایج آرا مفهوم و پیام‌هایی به همراه داشت که نیازمند توجه و اهتمام مسئولان به ویژه منتخبان مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار