رهبر انقلاب:

نمایندگان جدید مراقب باشند کام ملت و فضای سیاسی کشور تلخ نشود

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند سخنان اختلاف انگیز، راه انداختن دعوا و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند است.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند: ماه شعبان ماه بشارت‌هاست، ماه شادی‌هاست، ماه تطهیر دل‌ها و نورانی کردن دل‌هاست با استغفار، با دعا، با مناجات. ماه آماده شدن برای ورود در برکات بی‌نهایت و بی‌پایان ماه مبارک رمضان است.

ایشان اضافه کردند: باید عرض کنیم اللهم ان لم تکن غفرت لنا فی ما مضی من شهر شعبان فاغفر لنا فی ما بقی منه ان‌شاءالله. از این چند روزی که باقی مانده خداوند کمک کند و استفاده کنیم، شاید ان‌شاءالله خدای متعال تفضلی بکند به ما.

رهبر انقلاب افزودند: درباره مجلس شورای اسلامی هم یک جمله‌ای عرض کنم. خب هر مجلس جدیدی حامل امید‌های جدیدی است. وقتی یک مجلس تازه‌ای تشکیل می‌شود، امید‌های تازه‌ای هم با آن مجلس مطرح می‌شود و چشم‌انداز‌های جدیدی را می‌توانند پیدا کنند. نمایندگان تازه‌ای در مجلس جدید وارد می‌شوند، در کنار آن‌ها نمایندگان مجربی هم از دوره قبل یا دوره‌های قبل هستند، این یک ترکیب و مجموعه خیلی خوبی است. هم در آن ابتکار و هم نوآوری و هم تجربه است. از تجربه‌های موفق قبلی استفاده می‌کنند و ابتکارات جدید هم می‌آورند. خب این یک سرمایه باارزشی است. 

ایشان اضافه کردند: تشکیل هر مجلس جدیدی برای کشور یک سرمایه باارزش و مورد استفاده است. باید این را قدر دانست. مثل یک خونی در رگ‌های مجموعه سیاسی کشور و اجتماعی کشور جاری می‌شود و ان‌شاءاللّه اثر می‌کند و حادثه شیرینی است. لکن این حادثه شیرین را می‌شود تلخ کرد.

چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند و از کارایی بیندازد، سخنان اختلاف‌انگیز و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است

 حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: مثل همه حقایق شیرین عالم یک چیز‌ها و عواملی وجود دارد که می‌تواند این شیرینی را از بین ببرد. آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است. این شیرینی مجلس جدید را این جور چیز‌ها از بین می‌برد.

رهبر انقلاب افزودند: اگر چنانچه این مراعات را نکنند اولین اثرش این است که کام ملت و فضای سیاسی کشور فضای تلخی می‌شود؛ در حالی‌که فضای سیاسی با انتخابات، تشکیل مجلس جدید و آمدن افراد جدید، یک فضای با طراوتی است قهراً، این از بین می‌رود.

ایشان فرمودند: اثر بعد هم این است که مجلس از کارایی می‌افتد؛ یعنی وقتی که مجلس شورای اسلامی دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی گوناگون شد از کار اصلی خودش باز می‌ماند. بطور طبیعی دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع می‌شود از اینکه این‌ها به کارشان برسند.

حضرت آیت الله امام خامنه‌ای اضافه کردند: یک شاخص عمده جمهوری اسلامی این است که دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی متشرع باشند و مراعات حرام، حلال، دروغ، غیبت و تهمت و این چیزها را بکنند. ما همچنانی که در کار‌های شخصی خودمان باید مراقبت بکنیم، تقوا پیشه کنیم و از محرمات اجتناب بکنیم، در محیط سیاسی و در کار سیاسی هم عیناً همین وجود دارد و باید از محرمات اجتناب کرد، باید این را در رأس کار‌ها قرار داد.

فرمانده معظم کل قوا افزودند: در کار‌های سیاسی، در برخورد‌های سیاسی و در دسته‌بندی‌های سیاسی که قهراً با اختلاف سلیقه نوعی دسته‌بندی وجود دارد باید مراعات تقوی کرد، باید انسان به جد مراعات اجتناب از محرمات شرعی را داشته باشد. این اگر بود ان‌شاءاللّه نتایج کار هم مطلوب خواهد بود و خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین درباره مجلس خبرگان رهبری فرمودند: مجلس خبرگان در انتخاب خود، هیچگاه از اصول ثابت جمهوری اسلامی غفلت نکند.

ما با دولت‌ها و ملت‌ها به خودی خود هیچ معارضه‌ای نداریم؛ ما با ظلم و استکبار و تجاوز مخالفیم

رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: مقابله جمهوری اسلامی با آن کسانی که با آن‌ها مقابله دارد مقابله با ظلم است، مقابله با استکبار است، مقابله با تجاوز است، سؤال نشود که چرا شما با فلان کشور اظهار مخالفت می‌کنید؛ ما با دولت‌ها، با کشورها و با ملت‌ها به خودی خود هیچ معارضه‌ای نداریم. ما با ظلم مخالفیم، با استکبار مخالفیم، با تجاوز مخالفیم، با آن حوادثی که امروز شما دارید در غزّه مشاهده می‌کنید مخالفیم. 

ایشان افزودند: یک ملّتی، صاحب سرزمینی، در خانه خود، در سرزمین خود مورد یک چنین ظلم بزرگی قرار می‌گیرند؛ زنشان، کودک‌شان، خانواده‌شان، خانه‌شان، زیرساخت‌شان و دارایی‌شان با بی‌رحمی تمام و با سنگدلی تمام نابود می‌شود و از بین می‌رود و کشور‌هایی تماشا می‌کنند. نه فقط معارضه و ممانعت نمی‌کنند، بلکه حتی کمک می‌کنند. آمریکا کمک می‌کند، انگلیس کمک می‌کند و بعضی کشور‌های دیگر اروپایی کمک می‌کنند. ما حرف‌مان این است. ما با این مخالفیم.

تولد جمهوری اسلامی یک دوجبهه‌گی در دنیا ایجاد کرد؛ جبهه لیبرال دموکراسی و جبهه جمهوری اسلامی

رهبر انقلاب با بیان اینکه تولد جمهوری اسلامی یک تأثیر جهانی و یک زلزله ایجاد کرد و یک حادثه‌ی جهانی بود، فرمودند: رهبری امام راحل رضوان‌اللّه علیه و همت و شجاعت و فداکاری ملت ایران در سراسر کشور یک حادثه‌ای را به وجود آورد که یک دوجبهه‌گی در دنیا ایجاد کرد. یک جبهه، جبهه‌ی دموکراسی‌های وابسته به مشی لیبرال دموکراسی. این یک جبهه بود. یک جبهه هم جبهه جمهوری مرتبط با دین و با اسلام، بلکه منشأ گرفته از دین و از اسلام بود. قبل از تشکیل جمهوری اسلامی این دوجبهه‌گی وجود نداشت. نباید هم تصوّر کرد که این ناسازگاری فقط به خاطر مسئله‌ی پایبندی به دین است.

ایشان فرمودند: آن جناح دموکراسی رایج غربی احساس کرد که این الگوی جدیدی که مطرح شده است با منافع عمده او و شاید در نهایت با موجودیّت او معارضه دارد. این مخالفت و معارضه جدّی بخاطر این است که در نظام لیبرال دموکراسی و حکومت‌ها و دولت‌هایی که براساس آن منطق و آن ممشی به وجود آمدند، در ذات آن‌ها استکبار، تعرّض و تجاوز وجود دارد.

حضضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: جبهه مقابل که با تشکیل مردم‌سالاری دینی بوجود آمد مهمترین مسئله‌اش مواجهه با همین حوادث است؛ یعنی مقابله با ظلم، مقابله با استکبار و مقابله با تعدی. یعنی حکومتی که بر اساس دین و بر اساس اسلام بوجود می‌آید اساس کارش «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون» ‏است. طبعاً این مقابله و این ستیزه‌گری دو جانبه بطور قهری بوجود آمده است.

باید پرچم مبارزه با استکبار را همیشه و در همه دوره‌ها بلند نگه داریم

رهبر انقلاب اضافه کردند: ما باید پرچم مبارزه با استکبار را همیشه بلند نگه داریم. مراقب باشیم جمهوری اسلامی در هیچ دوره‌ای اجازه ندهد که این پرچمداری مقابله با استکبار از او گرفته بشود. ما باید پیشگام باشیم، پیش‌قدم باشیم و این پرچم را هر روز گسترده‌تر و برافراشته‌تر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام بر رهبر عزیز وبزرگ ملت ایران همین چند روز پیش بود یک یک نماینده هنوز وارد مجلس نشده میخواست سیرجان را مستقل وخود مختار اعلام کندغافل از آنکه مجلس در سطح کلان است وقوانین مخصوص به خود را دارد واین حرفهای نسنجیده است مجلس را به چالش میکشد خداوند به همه ما ظرفیت اجتمائی وکاری ومسئولیتی بدهد
آخرین اخبار