تجار کالا‌های خود را از گمرک قزوین صادر کنند

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: تجار و بازرگانان این استان باید با هدف دستیابی به آمار واقعی، کالا‌های خود را از گمرکات قزوین صادر کنند.

علی رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین گفت: قزوین امروز صادرکنندگان عمده‌ای دارد که کارت بازرگانی آن‌ها متعلق به استان نیست و حتی کالا‌های خود را نیز از سایر گمرکات کشور به خارج صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه آمار واقعی صادرات استان قزوین بیشتر از مقدار اعلام شده است، بیان کرد: اگر بخواهیم به صورت تقریبی محاسبه کنیم، حدود ۲۰ درصد صادرکنندگان عمده ما کالاهایشان را از سایر گمرکات به خارج صادر می‌کنند.

رحمانی اضافه کرد: متاسفانه خیلی از صادرکنندگان ما زیر نظر اتاق بازرگانی قزوین هم نیستند، بنابراین برای اطلاع رسانی دقیق و جامع به تمامی صادر کنندگان نباید فقط بخشنامه‌ها را به اتاق بازرگانی ابلاغ کرد.

این مسئول به تقویت بستر‌های اقتصادی و صادراتی استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال گذشته استان قزوین از نظر مشوق‌ها، حمایت‌ها و همچنین مباحث تسهیل گرانه به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی خود پرداخته و گام‌های خوبی را نیز در این زمینه برداشته است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین همچنین به تقویم شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: با هدف بهره مندی مناسب از این تقویم لازم است که با ساز و کار‌های جامع و دقیقی در این رابطه تصمیم گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.