بارندگی‌ها در زنجان تا یکشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد استان شده و فعالیت خود را با بارش‌های باران و برف آغاز کرده است تا یکشنبه هفته آینده به تناوب و با شدت و ضعف فعال خواهد بود.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر امروز سرعت وزش باد افزایش می یابد و به حد نسبتا شدید می رسد همچنین به دلیل گرمتر شدن هوا احتمال وقوع رعد و برق نیز در برخی نقاط استان وجود دارد.

وی یادآور شد: بارش برف و وزش باد در گردنه‌های استان موجب وقوع کولاک خواهد شد که به همین علت هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است و بر این اساس هم استانی ها از سفرهای غیرضروری و به خصوص تردد در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

سلطانی گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده نوسانات دمایی قابل ملاحظه ای در استان نخواهیم داشت و از نیمه دوم هفته دمای هوا افزایش می یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را چهار درجه بیان کرد و گفت‌: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش دارد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان صفر و ۱۳ درجه، ابهر چهار و ۱۳ درجه، خرمدره ۲ و ۱۲ درجه، آب‌بر ۱۱ و ۲۰ درجه، قیدار صفر و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۱۱ درجه و ماهنشان ۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.