در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

نمایش هالیوودی آمریکا با پرتاب هوایی بسته‌های غذا به غزه

ارسال کمک‌های هوایی آمریکا به غزه نمی‌تواند فشار گسترده ناشی از سیاست گرسنه نگه داشتن مردم این منطقه را از بین ببرد.

بخش‌های خبری و رسانه‌های غربی تصاویر و فیلم‌های کمک رسانی هوایی آمریکایی‌ها به مردم غزه را پوشش دادند، عکس‌ها و فیلم‌های متعددی از این کمک‌ها منتشر شد و مقامات آمریکایی بار‌ها از ارسال محموله‌هایی به نوار غزه صحبت کردند. آنها گفتند که مردم این منطقه نباید زیر بار فشار بیشتری قرار گیرند. مردمی که اکنون بیش از ۱۵۰ روز است درگیر جنگ و خونریزی و تهاجم و گرسنگی هستند.

مشکلاتی که هر روز هم بیشتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی تنها به اشاره‌ای کوچک نسبت به این وضعیت کفایت می‌کنند و هیچ صحبتی از جنایات و آدمکشی‌ها صهیونیست‌ها در نوار غزه نمی‌کنند.

با این وجود، اما مردم جهان از قاره‌های مختلف بدون توجه به فشار رسانه‌های غربی و دولت‌هایی که هم مسیر با آمریکا و غرب برای پاک سازی چهره صهیونیست‌ها از تمامی جنایات تلاش می‌کنند، متوجه اوج عملکرد این رژیم کودک‌کش شده‌اند. به حدی که امروز، در تمامی قاره‌های جهان آن هم برای اولین بار برای مردم فلسطین تظاهرات حمایتی انجام شده است.

از استرالیا و کره جنوبی و ونزوئلا تا کشور‌های اروپایی مانند انگلیس و  ایتالیا و فرانسه و کشور‌های آفریقایی و حتی در آمریکا و مقابل کاخ سفید هم اکنون مردم جهان به حمایت از فلسطینی‌ها آمده‌اند. موضوعی که نشان می‌دهد که امروز تا به حدی بازی رسانه‌ای غربی‌ها با شکست مواجه شده است و دیگر مردم جهان بی کم و کاست اخبار و رویدار‌های مطرح شده توسط غربی‌ها را باور نمی‌کنند.  

اما جریان کمک آمریکایی‌ها به فلسطین آن هم پس از گذشت این همه زمان چیست؟

به گفته مقامات آمریکایی سه هواپیما از نیروی هوایی ۶۶ بسته حاوی حدود ۳۸ هزار وعده غذایی را  برای افراد نیازمند به بیرون پرتاب کردند. یک مقام آمریکایی گفت که این بسته‌ها در جنوب غربی غزه، در ساحل رها شده است.

 این محموله نخستین محموله از شمار زیادی بسته‌های کمکی است که جو بایدن  آن را اعلام کرده بود. این کمک‌ها با اردن هماهنگ می‌شود و از سوی دیگر اردن نیز برای رساندن مواد غذایی به مردم غزه اقدام به پرتاب هوایی کرده بود.

در این شیوه هواپیما‌های باری ارتش محموله‌های کمک را به وسیله چتر در آسمان پرتاب می‌کنند تا در زمین، افراد این کمک‌ها را دریافت کنند.

برای اولین بار ارتش اردن با این شیوه برای مردم غزه کمک ارسال کرد. تاکنون نیروی هوایی اردن، مصر، فرانسه و امارات بار‌ها به این شیوه برای مردم غزه کمک ارسال کردند.

موضوع زمانی عجیب می‌شود که برخی از محموله‌های امدادی به دریا ریخته شد و برخی دیگر نیز در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه به زمین فرود آمد، اما در نهایت تنها بخشی از آن‌ها به دست مردم غزه رسید.

نمایش هالیوودی آمریکا در غزه

منطقه غزه با جمعیت ۲.۳ میلیون نفری در محاصره کامل است. ارتش اسرائیل تنها اجازه ورود محدود مواد غذایی و کمک‌های انسان دوستانه به غزه را می‌دهد. به همین دلیل، غزه هم اکنون با قحطی و گرسنگی شدید روبه رو هستند.

تمامی این بازی‌های رسانه‌ای و نمایش‌های هالیوودی آمریکا پس از آن به نمایش رسید که بیش از ۱۰۰ فلسطینی در صف دریافت غذا در غزه، به ضرب گلوله ارتش اسرائیل کشته شدند. موضوعی که باز هم با سکوت جوامع بین المللی مواجه شد.

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با انتشار تصاویر کمک‌های هوایی آمریکایی‌ها به مردم غزه اظهار کرد: این‌ موضوعات شوخی بیش نیست. از آن طرف آتش بس را وتو می‌کند و از این طرف به این شکل دروغ پراکنی می‌کند، آمریکا اگر به دنبال کمک به مردم فلسطین است چرا از راه‌های دیگر این اقدام را انجام نمی‌دهد، اگر به دنبال کمک هستند معبر رفع را باز کنند.

وی ادامه داد: همه مردم جهان و رسانه‌ها می‌دانند که این کمک‌ها دروغی بیش نیست. اکنون پادشاه اردن راه زمینی را برای اسرائیلی‌ها باز کرده است. در امارات کالا‌ها تخلیه می‌شود و کالا‌ها از خاک عربستان و اردن به حیفا می‌رود.

سید افقهی افزود: نتانیاهو در حال وقت خریدن هست و آمریکایی‌ها نیز تحت فشار هستند و هر چه به انتخابات ۲۰۲۴ نزدیک می‌شوند و کشتار مردم غزه بیشتر می‌شود مشکلات علیه بایدن بیشتر می‌شود، در نظر سنجی‌ها بایدن نازل‌ترین سطح را کسب کرده، خصوصا اکنون که ترامپ اجازه کاندیداتوری را به دست آورده است.

ریچارد گوان، مدیر گروه بین‌المللی بحران در سازمان ملل گفت: کارکنان بشردوستانه همیشه از این شکایت می‌کنند که پرتاب‌های هوایی فقط فرصتی برای خودنمایی است، اما راه ضعیفی برای رساندن کمک است.

وی افزود که تنها راه برای رساندن کمک‌های کافی از طریق کاروان‌های امدادی زمینی است که آتش بس را دنبال می‌کنند.

او ادامه داد: می‌توان گفت وضعیت در غزه اکنون به قدری بد است که هرگونه تدارکات اضافی حداقل مقداری از رنج را کاهش می‌دهد. اما این در بهترین حالت یک اقدام کمکی موقت است.

خلیل شاهین مدیر برنامه مرکز فلسطینی مطالعات سیاسی و استراتژیک در این باره گفت:رژیم صهیونیستی از طریق اجازه به انجام این پرواز‌ها برای ارسال کمک‌های هوایی چند هدف را دنبال می‌کند. اول اینکه ارسال کمک‌های هوایی و هلی‌برن محموله‌های اندک غذایی برای مردم غزه فشار‌ها بر کابینه نتانیاهو برای باز کردن گذرگاه‌ها یا وارد شدن کمک‌های انسانی به غزه را کاهش می‌دهد.

دوم اینکه کمک‌های هوایی نمی‌تواند فشار گسترده ناشی از سیاست گرسنه نگه داشتن مردم غزه را از بین ببرد، به عنوان مثال آمریکا با همراهی اردن تنها ۳۵ هزار وعده غذایی را به مردم غزه رسانده است. این در حالی که است بیش از ۶۷۰ هزار شهروند در شمال غزه به هیچ کمک انسانی دسترسی ندارند.

سوم اینکه ارائه این کمک‌ها فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای تأمین دیگر مایحتاج اساسی مردم غزه از جمله تأمین سوخت برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها و تأمین ملزومات پزشکی و بهداشتی را کاهش می‌دهد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد  ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه یا یک چهارم جمعیت نوار غزه در یک قدمی قحطی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۲۲:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
دمشون گرم به هر نحوی دارن کمک میکنن بعد برید از اروپا بد بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا با غذای آلوده می خواد با سلاح بیولوژیکی به مردم غزه آسیب بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
شما رفتی ازمایش کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
لعنت خدا بر آمریکا و سگ هارش اسراییل_ کودک_کش_ اشغالگر تروریست
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
امریکا رو به نابودی و ویرانی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
آقای آمریکای کثیف اگه حسن نیت داشتی از اول بمب نمی دادی به اسرائیل که الان بخای کمک کنی ملعون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
واقعا آدم از این هایی که منفی میدن کثیف تر داریم
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۱۴:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
غذاهای آلوده به میکروب و ویروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
انگار از رسیدن کمک به مردم غزه ناراحت هستند عده ای!!!!!!!!!!!!! از طرفی چه کسانی و با کمک نظامی و تجهیزاتی چه کسانی این طوفان!!!! را شروع کردند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بفرمایید کی به رژیم صیهونیستی بمب های چند تنی میداد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
تو صهیونیست هستی یا مسلمان و طرفدار مظلوم ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
من بودم بمب میدادم به اسرائیل من بودن الان تجهیزات میدم به اسرائیل آمریکا نبود که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بیشتر از ده میلیون نفر رو محاصره کردن و خودشون برای اسرائیل موشک و بمب و ... میفرستن و ازش حمایت می کنن بعد مییان از هوا برای غزه بسته های غذایی میفرست و چیزی هم نمیگن که اسرائیل غزه رو محاصره کرده و باید محاصره رو برداره و جنایتکار هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
به احتمال قوی هالیوود فیلمی می سازد که میلیونها مخاطب وقتی می بینند ایالات متحده از آن ور دنیا کلی هزینه می کند و سختی می کشد در آن شرایط سخت از آسمان مواد غذایی پرت می کند (در حالیکه سران کشورهای هم دین و هم زبان همسایه در حال عیاشی هستند!) و کلی در فیلم مشاهده می شود که قهرمانان آمریکایی با لابی صهیونیست در آمریکا برای جلوگیری از ارسال مهمات درگیر می شوند و.. کلی اشک می ریزند و برای آمریکا درود می فرستند!
Singapore
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
فیلم سازی در آمریکا نقش صنعت بازاریابی مهاجریابی نخبه یابی مایه تیله یابی نوچه یابی وتو و ناتو یابی! گاو شیرده یابی و..دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
اوه اوه این اصلا به نفع شما نیست
Iran (Islamic Republic of)
باران آذری
۱۳:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
عجب مگه مردم غزه حیوانات وحش هستن مثل آدم از راههای مستقیم محترمانه ب مردم غزه مایحتاج ها داده بشه لعنت بر تو امریکا بانی تمام خونریزی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
خاک برسر ملک سلمان و ملک عبدا.. و زوائد ال نهیان که اجازه چنین توهین آشکاری را به هم نژاد و مذهب های خود میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
حتما غربیا معتقدند که مردم غزه باید با شکم سیر کشته شوند ، البته با یک وعده غذا برای چند درصد از جمعیت دو میلیونی ، کسی سیر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مردم غزه اگر غیرت داشتند همه کمک ها را آتش می زدند. خوردن غذای دشمن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
اگر غیرت داشتن که وضعشون این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
تو چند وعده نخور ببینم بهت غذا میدن پرت میدی لعنت بر مسبیین این جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ریا کاری و حقه بازی امریکایی ها تمامی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
از این ور میکشه از اون کمک میفرسته.امان از دورویی ودغلبازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
دنیا واقعا مرزهای حماقت رو بدجوری داره پشت سر میذاره؛ آمریکا از روز اول جنگ با کمک به اسراییل از کمک سیاسی توی سازمان ملل و شورای امنیت تا ارسال ناو هواپیمابر و سرباز و مهمات و تسلیحات مستقیما داره ساکنین غزه رو به بدترین شکل ممکن قتل عام میکنه بعد از طرف دیگه بسته های غذا میفرسته براشون!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا

از یطرف اجازه کشتار را صادر می کنه

و از طزف دیگه فک می کنه با این کار نجاست خود را تطهیر می کنه !! !!!
Iran (Islamic Republic of)
بطری رب گوجه و آب معدنی و گلدان پیروزی
۱۱:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ما چه کرده ایم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
قرار مگه کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
با تمام وجودم می گویم
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
اینقدر گفتی مرگ به کجا رسیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
همینکه آمریکا دیگر جرات غلط کردن را ندارد و مانند دورانی که هواپیمای مسافری ما را می زدند و به قاتل و جنایتکار جایزه می دادند ، نمی تواند عمل کند و غلط مشابه آن را انجام دهد
کفایت نمی کند شما خود باخته ها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
امریکا .استعمار .غرب
همیشه
همینطور بوده
قتل عام و هزاران تن بم روی سرشان ریخته اند
حالا وقت فیلم
خوب بازی کردن است
ساده لوحان و جاهلین باور میکنند
که فرشته نجات بشریت ایند
فرداست که هالیوود فیلمش را هم بسازد و
از ان راه هم میلیارد دلار به جیب زنند
مافیای رسانه
چند دهه در دست دارند و هر چرندی را بخورد ملت دنیا داده اند
ولی الان بدجوری
دم خروس شون بیرون زده و حتی خودشان هم باور نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
محموله محموله جدیدترین سلاح ها را برای اسرائیل می فرستد که اسرائیل بتواند انسان بیشتری را بکشد و بچه های بیشتری را یتیم کند و پدر و مادر های بیشتری را به داغ فرزندانشون بنشوند و قطع نامه های آتش بس را در سازمان ملل وتو می کنند اونوقت ببین چطوری می خواهند اعمال خودشون را ماله کشی کنند

خدا لعنتشون کنه هم اسرائیل را و هم ارباب اصلیش آمریکا را

خدایا فرج مهدی فاطمه را برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
هنوز شبکه داخلی به نام طوفان القصی تحلیل میکنه چرا هنوز خوشحال از شروع جنگ نیستین. تو لونه زنبور اب ریختین بعد الان گیر دادین به این کشور و اون کشور .کرم از تنه درخته .مردم خودمون بدخت کردین حالا دنبال بدبختی بقیه هستین. دیگه جون به لب کردین همه رو . اگه راست میگین . نون به روز خور نیستین کامنت نشر بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
امریکا به جنگ بیولوژیک متوسل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
الان خیلی وقته پیچ تاریخی شروع شده ولی پیچ پیچیده ما نمیچیدیم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا در پشت صحنه چندین هزار تن موشک معادل دو تا بمب اتمی در اختیار اسرائیل قرار داده برای کم کردن فشار روانی دو سه تا هواپیما مواد غذایی فرستاده تازه .اون کمک. کم هم معلوم نیست مواد غذایی سالمی باشد.یا تیری با دو نشان کم کردن فشار روانی و افزایش بیماریهای بیولوژیکی ساخته خودش.مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
Shadi
۱۰:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
نمیفهمم مگه اینها انسان نیستند انقد تحقیرامیز باهاشون رفتار میشه
مگه فلسطین سرزمین ابا اجدادیشون نیست
من جای اینا بودم
مرگ یکبارو شیونم یکبار
طوفان الاقصی کمترین کاری بود که کردن
-
ع
۱۱:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
احمق جان مگر مردم ایران انسان نیستند که حکومت این همه تحقیرشان می کنه نمونه اش وضعیت اقتصادی نمونه اش کالا برگ مسخره باید کلی از فروشگاهها جنس بنجول بخری تا به کالا برگ برسی یه کم واقع بین باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
حقارت آن است که نوازدی را با گرسنگی دادن بکشند بعد یک حقیر خود فروخته ای مثل تو از کار اون جلادان خون آشام دفاع کنی.
آبروی انسان را شما بردید با این ماله کشی کردن هایتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
خودشان جنگ راه می اندازند خودشان بمباران می‌کنند و می‌کشند حالا غذا میندازند؟ احتمال آلوده بودن کمک‌های غذایی آمریکا هست به قصد ترور بیولوژیک مردم غزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بازم دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
دمش چیش گرم از یه طرف میلیارد میلیارد کمک نظامی به اسراییل میکنه از این طرف برای تبلیغات کمک میفرسه یه عده ساده لوح هم فریب میخورن
Iran (Islamic Republic of)
Shadi
۱۰:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
چی میگی واسه خودت
اسراییل سگ هار امریکاست
چترهای سیاهو نمیبینی
اصلا معلوم نیست توی او غذاها چی هست
نجاست
موارد رادیو اکتیو
معلوم نیست چن سال دیگه اون غذاها چی به سر مردم بیارن
بعدشم از اونور مردو زنو و بچرو به خاکو خون میکشن
از اونور چارتا دونه کنسرو میندازن تو سرشون چن نفرم شهید شدن
آخرین اخبار