پرداخت حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به جانبازان قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن و وام قرض الحسنه به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان تعلق گرفت.

سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در نشست خبری گفت: سه هزار و ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات مسکن و یک هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه امسال به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان تعلق گرفت.

اسماعیلی افزود: امسال همچنین براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده ۲ هزار برنامه و یادواره فرهنگی در سطح شهر و روستا‌های این استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به خانواده شهدا در کنار برنامه‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت ۲ وظیفه مهم و اصلی این نهاد قرار دارد: تصریح کرد: اعزام سه هزار و ۳۰۰ ایثارگر به اردو‌های زیارتی، سیاحتی، راهیان نور و اردو‌های یک روزه و همچنین اعزام ۲۶۵ ایثارگر به عتبات عالیات از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جدید توسط بنیاد شهید استان بوده است.

اسماعیلی همچنین اعزام پزشک به منزل ایثارگران، والدین و همسران شهدا را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۲۷۷ مورد اعزام پزشک داشتیم و همچنین خرید و ارایه خدمات و تجهیزات پزشکی و همچنین تسریع در امر پرداخت بیمه نیز برای این افراد صورت گرفته است.

به گفته وی، کمک معیشت ایثارگران نیز به میران سه برابر افزایش امسال یافته و ارائه خدمات نیز از طریق سامانه الکترونیکی ایثار من نیز ادامه دارد.

اسماعیلی در ادامه این نشست خبری با اشاره فرا رسیدن ۲۲ اسفندماه به عنوان روز شهید، تاکید کرد: برگزاری محفل شعر شهدای غریب در اسارت، غرص نهای به یاد ۲۲ شهید در اسارت، برگزاری میز خدمت و معاضدت حقوقی در ۳۰ نقطه استان با مشارت داوطلبان وکلای ایثارگر از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: طرح جامع اصلاح گلزاری شهدای قزوین جزو برنامه‌های این نهاد در سال آینده خواهد بود.

استان قزوین ۲ هزار و ۸۹۹ شهید دفاع مقدس دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار