صرف ۶.۵ میلیارد تومان هزینه از محل عواید موقوفه محمد ابراهیم و امیر اسماعیل بیرجند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان گفت: ۶.۵ میلیارد تومان از محل عواید موقوفه محمد ابراهیم و امیر اسماعیل بیرجند هزینه شده است.

حجت الاسلام خدایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان به موقوفه محمد ابراهیم و امیر اسماعیل بیرجند اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال بر اساس نیت واقف شامل عزاداری امام حسین (ع)، امور قرآنی، نیات اجتماعی، کمک به بیماران، ایتام، فقرا، در راه ماندگان و سادات بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

او با اشاره به این مهم که این موقوفه دارای هزار و ۸۰۰ رقبه با کاربری مسکونی، تجاری، اداری، تأسیسات و کشاورزی است، افزود: هر ساله درآمد این موقوفه بر اساس نیت واقف هزینه می‌شود.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه این موقوفه جزو موقوفات شاخص و بزرگ بیرجند است، اظهار کرد: از محل عواید این موقوفه از دهه وقف پارسال تاکنون ساخت ساختمانی تجاری و اداری در خیابان خلیل طهماسبی بیرجند در دو طبقه با زیربنای ۲۷۱ متر مربع به اتمام رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان اعتبارات هزینه شده از محل موقوفه برای این طرح را بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این ساختمان در دو طبقه احداث و از طریق مزایده واگذار و عواید حاصل از آن بر اساس نیت واقف برای مواردی شامل هزینه‌های فرهنگی، مذهبی، مسکونی و اجتماعی هزینه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.