الحاق دو ناوشکن از دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش در بندرعباس + فیلم

امروز در مراسمی دو ناوشکن سهند و البرز و ناو‌های موشک انداز زره و خدنگ، به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم، در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: این ناو‌ها بدست توانمند متخصصان نیروی دریایی ارتش با تجهیزات و سامانه‌های موشکی، پدافندی، راداری و جنگ الکترونیکی جدیدِ بومی متناسب با تهدیدات روز، بازسازی و بروز رسانی شده است.

امیر دریادار ایرانی افزود: امروز از موشک‌های کروز سطح به سطح، ساحل به دریا، اژدرها، سامانه‌های مخابراتی و جنگ الکترونیک، رادار‌های ارتفاع کم و بالا نیز در مجموعه بزرگ صنعتی کارخانجات نداجا رونمایی شد.

وی گفت: رونمایی از موتور‌های بومی ۴ زمانه دیزلی پیشرانه ناو‌های رزمی پشتیبانی و ناوشکن‌ها با توان‌های دو هزار و ۷۰۰ اسب بخار، هزار و ۷۰۰، ۵۷۰ و ۱۷۰ اسب بخار هم از دیگر جلوه‌های مراسم امروز بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: از رادار تاکتیکی سطحی و هوایی ارتفاع کم دریادار با قابلیت نمایش اهداف ثابت و متحرک و ضد عملیات جنگال دشمن نیز رونمایی شد.

علاوه بر الحاق تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی دریایی ارتش، امروز تجهیزات و سامانه‌های بروز بالگردی، پهبادی و موشکی نیز، در هوادریا نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: پهپاد انتحاری آرش با برد بیش از دو هزار کیلومتر، پهباد انتحاری سیکری باور با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، پهباد پرسه زن و هوشمند انتحاری سنجر با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، هواناو BH.۷ مجهز به موشک کروز نصیر با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر، هواناو SRN.۶ و بالگرد ترابری سنگین استالیون RH۳D از دیگر تجهیزات و سامانه‌های بروز است که به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی امامی
۲۱:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
وأعدوا لهم ماستطعتم من قوة.
خسته نباشید محضر گرامی یکایک دانشمندان پر توان کوشا در عرصهٔ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه و ارتش.
اغلب سازه های عظیم و حجیم به دلیل عدم توانایی تحرک سریع و عکس العمل لازم آسیب پذیر ترند و در مقابل تهاجم موشک ها و اژدرها و پهبادها مانند سیبلند.
لذا عدوات کم حجم در حد لازم همراه با ویژگی‌های برجسته همچون چابکی، دقت، توانایی حمل اژدهای با قدرت تخریب بالا جنگال، مخفی کاری، دور بردی، تشخیص و عکس العمل مناسب، بسیار کارآمد تر است و هر مهاجمی را به شدت پشیمان می‌کند.
من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۴:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
درود خدا بر ارتش ایران که با این همه دشمن داخلی و خارجی هر روز پیشرفته تر از دیروز.. درود خدا بر آن ارتش که با فقط یک حمله نیروی دریایی عراق را صدرصد نابود کرد و لعنت خدا بر دشمنان ارتش لعنت خدا بر انان که چشم دیدن ارتش موفق ایران ندارند لعنت خدا برشما... درود بر نیروی دریایی ارتش که کشتی امریکا راتوقیف کرد درود خدا بر پدافند ارتش که پهباد ارکی یو امریکا را منهدم کرد درود بر نیروی هوایی ارتش که 8سال با کل جهان نبرد هوایی داشت و پیروز شد درود خدا بر اون استوار نیروی زمینی ارتش استوار رفیع غفاری که به تنهایی با یک موشک انداز مالیوتکا 150 تانک ونفربر عراقی رامنهدم و 50 دستگاه تانک ونفربر عراقی راسالم به غنیمت گرفت اینها رو گفتم که چون ارتش این دست اوردها را داشته هیچوقت برادران نگذاشتند رسانه ای بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
زنده باد ،سربازان وطن
Germany
علی
۰۷:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
ماشالله آقای تهرانی عجب دستاورد سازی کردی
United States of America
علی
۱۹:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اقتدار یک کشور از سطح رضایت مردم آن کشور است نه از سلاح‌های آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اینا خوبه باید باشه ولی فکری هم برای زندگی جوانان بکنین
( خیلی زود دیر می شود جوان مملکت پیر می شود)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
با توجه به خطر موشکا و هواگردا ناوا باید به هزاران پرتابگر نارنجک دودزا و چف های فلزی میخی مجهز بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
دم نیروهای دریایی ارتش گرم گرم خدا قوت
Japan
علی
۱۹:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اقتدار یعنی رضایت مردم نه سلاح