ساخت ماهواره تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه تهران و مسکو/ دانشمندان مهم‌ترین عامل پیشرفت هستند

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد: کار مطالعاتی ماهواره تحقیقاتی مشترکمان با روسیه شروع شده است.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در بیست و دومین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوا فضای ایران که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، مطرح کرد: یکی از حوزه های پیشگام و افتخارآفرین در کشور حوزه هوافضا به ویژه در حوزه امنیتی و دفاعی است.

او ضمن خداقوت به مسئولان و فرماندهان این حوزه ادامه داد: حوزه هوا فضا در کنار اینکه کاربردهای دفاعی‌اش در کشور ما زبانزد است به نظر می رسد سایه ای روی کاربردها در حوزه های دیگر انداخته است. ما در دانشگاه تهران وظیفه‌مان این است تلاش کنیم این کاربردها را توسعه دهیم.

مقیمی گفت: تجربیات موفق در یک حوزه می‌تواند در مجموعه ای از شرکت‌ها و رشته‌‌ها سرازیر شود. با توجه به تلاش هایی که انجام گرفته انشاءالله شاهد این باشیم که حوزه های تعاملی را توسعه بدهیم و شاهد حضور متخصصان باشیم تا بتوانیم مسائل عملی فضایی و بخش‌های فناوری مربوط به آن را در بخش های مختلف مورد استفاده قرار دهیم.

 او با تاکید بر ایجاد کسب و کار برای فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان مطرح کرد: کسب و کارها در جامعه را متناسب با دانشش آموختگان افزایش دهیم. ما در حوزه هوا فضا ظرفیت های خوبی را ایجاد کردیم اما تماما تبدیل به فرصت نکردیم. تجاری سازی دانش در حوزه‌های فضایی یکی از موضوعاتی است که باید به صورت ویژه به آن بپردازیم.

رئیس دانشگاه تهران درباره توسعه شعب در کشورهای دیگر من جمله عراق گفت:  در عراق علاقمند هستند مباحث علمی در حوزه فضایی را بتوانیم در آنجا توسعه بدهیم و این یکی از مطالبات جدی آن‌ها است.

او ادامه داد: با دانشگاه مسکو در روسیه توافقی کردیم و آقای فکور، معاون پژوهشی دانشگاه مامور تشکیل این کارگروه شدند. کار مطالعاتی ماهواره تحقیقاتی مشترکمون شروع شده و کار ساخت هم اغاز‌خواهد شد. امیدواریم بتوانیم این ماهواره را راهی فضا بکنیم و پروژه‌های بزرگ و کلا ن را در سطح بین المللی به نتیجه برسانیم و این قابل دست‌یابی است چون مهم ترین منبعی که نیاز داریم همین منابع انسانی و دانشمندان هستند.

در ادامه این مراسم، علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه، حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی کشور و محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران از غرفه های بر پا شده در دانشگاه بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بقول بزرگی درصدر انقلاب ،

شوروی با امریکا روی زمین مسابقه تسلیحاتی داد رفت هوا مسابقه داد بعد ادامه داد رفت در فضا مسابقه تسلیحاتی ....‌‌. شوروی برگشت زمین دید ای اماااااان دیگه چیزی براش نمونده !!!
این امر حکایت ایران ما نباشه ..‌‌...!

سانسور نکن سانسور نکن باشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
خدارا شاکریم که به جایی رسیده ایم که دانشگاه تهران ما قادر است با مسکو تشریک مساعی بکند برای دستیابی به قله های علم و فناوری !!!!

خدا روح امام خمینی را شاد بفرماید که در دیدار با وزیر خارجه کمونیست شوروی اقای نادزه حاضر نشد باهاش مصافحه بکند و دست بدهد !
اگرقرار برداشتن روابط بود اقلا با غرب میداشتید !!!!
مسکو کجای دنیا را گرفته که دست مارا بگیره !!!
ماشینش
کارخونه اش
پزشکیش
سیاستش
کدومش
درقرن بیست و یکم گرفتار حکومت دیکتاتوری پوتین !!!!
کسی از روسیه خوشش نمیاد دست از روسیه بردارید ....

سانسور نکن سانسور نکن سانسور نکن
آخرین اخبار