مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا:

۱۰۰ هزار بیمار سخت‌درمان در کشور حمایت شدند

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: افزون بر ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی و سخت‌درمان در کشور از زمان تاسیس این موسسه تاکنون زیر پوشش خدمات حمایتی قرار گرفته اند.

سردار نصرالله فتحیان روز سه شنبه در حاشیه نشست سراسری مدیران و معاونان موسسه خیریه امدادگران عاشورا که در مشهد برگزار شد گفت: موسسه امداد گران عاشورا که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در کشور آغاز کرده یک تشکل مردم نهاد و غیرانتفاعی در راستای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و سخت درمان است.

وی بیان کرد: این موسسه از سال ۱۳۹۲ در خراسان رضوی فعال شد و تاکنون هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی و سخت درمان در این استان زیر پوشش خدمات موسسه امدادگران عاشورا قرار گرفته اند.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا با اشاره به اینکه به طور میانگین سالانه ۱۵ هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج تحت پوشش این موسسه قرار می‌گیرند، افزود: از زمان تاسیس این موسسه تا کنون مبلغ صد‌ها میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران سرطانی و سخت درمان در کشور پرداخت شده است.

وی با بیان این که سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: هر ساله بین ۱۳۰ هزار تا ۱۵۰ هزار نفر در کشور به انواع سرطان مبتلا می‌شوند که ۱۰ درصد این تعداد به دلیل هزینه سنگین زیر خط فقر قرار می‌گیرند که موسسه خیریه امدادگران عاشورا آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد.



فتحیان با بیان اینکه اکنون سرطان سینه در بین زنان و سرطان پروستات و سرطان معده در بین مردان شیوع بیشتری دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در صورت تشخیص به موقع سرطان، تا ۸۰ درصد در درمان قطعی و آن موثر است، توصیه می‌شود جدا از سبک زندگی سالم، زنان و مردان برای پیشگیری از سرطان آزمایشات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این موسسه به سه دسته از افراد بالای ۱۸ سال شامل نیازمند و با بیماری سخت و بیمارانی که بر اثر بیماری از کار بیکار شده اند، خدمات حمایتی ارائه می‌دهد، ادامه داد: پایه خدمتگزاری به بیماران نیازمند در این موسسه خیریه بر خیرخواهی پزشکان و مراکز درمانی که به بیماران ارجاعی خدمات رایگان درمانی و دارویی ارائه می‌کنند، استوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.