حماس: از شروط خود کوتاه نمی‌آییم

نماینده جنبش حماس در بیروت گفت: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان توافق نباشند ما نیز به دفاع از ملت خود ادامه می‌دهیم.

احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان امروز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت: ایده‌هایی که مطرح کردیم در راستای آتش‌بس است و هرگونه توافق شروط مقاومت را محقق خواهد کرد.

وی گفت: نتانیاهو به دنبال هیچ توافقی نیست، زیرا این امر به معنای پایان آینده سیاسی او است، بنابراین تلاش می‌کند که موانعی بر سر راه مذاکرات قرار دهد و مدت جنگ را طولانی‌تر کند.

عبدالهادی در گفتگو با شبکه المیادین با تاکید بر اینکه توپ اکنون در زمین واشنگتن است و باید به نتانیاهو فشار بیاورد، خاطرنشان کرد: مذاکرات قاهره ادامه دارد و جنبش حماس پیشنهادات خود را مطرح کرد، اما معلوم شد که تفاوت‌های زیادی میان پیشنهادات مطرح شده و پیشنهادات مقاومت وجود دارد.

نماینده جنبش حماس در لبنان افزود: هیات حماس به قاهره رفت تا این مذاکرات دروازه‌ای برای نزدیک شدن به ایده‌های ما باشد و ما کوتاه نخواهیم آمد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایده‌های ما بر اساس ۲ امر مشخص است؛ اول توقف تجاوز‌ها و کشتار‌ها و دیگری برآورده کردن شروط مقاومت.

احمد عبدالهادی همچنین گفت: نتانیاهو بر سر راه مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کند و حتی از طرح پاریس ۲ عقب نشینی کرده است. ما خواهان توافق شرافتمندانه هستیم، اما اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خواهان این امر نیستند ما به دفاع از ملت خود ادامه می‌دهیم.

پیش از این باسم نعیم، یکی از مقامات ارشد حماس نیز به رویترز افزود: این گروه پیشنهاد‌های خود را برای توافق آتش‌بس طی دو روز گفتگو به میانجی‌گران ارائه کرده و اکنون منتظر پاسخ اسرائیلی‌ها است که در مذاکرات نبودند.

نعیم گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌خواهد به توافق برسد و اکنون توپ در زمین آمریکایی‌ها است تا او را برای توافق تحت فشار بگذارند.»

تل آویو از اظهار نظر علنی در مورد مذاکرات قاهره خودداری کرده است. یک منبع پیشتر به رویترز گفته بود که رژیم صهیونیستی به دلیل عدم ارائه لیست اسیران توسط حماس در مذاکرات حضور نیافته است.

نعیم گفت: ارائه این لیست بدون آتش‌بس غیرممکن است، زیرا اسیران در سراسر منطقه جنگی پراکنده شده و توسط گروه‌های جداگانه نگهداری می‌شوند.

مذاکرات قاهره به عنوان آخرین راه برای دستیابی به اولین آتش بس طولانی در جنگ دیده می‌شد.

منابع امنیتی مصر روز دوشنبه گفتند که همچنان با اسرائیلی‌ها در تماس هستند تا اجازه دهند مذاکرات بدون حضور هیئت اسرائیلی ادامه یابد. واشنگتن که هم نزدیکترین متحد تل‌آویو و هم حامی مذاکرات آتش بس است، گفته است که یک توافق مورد تایید اسرائیل در حال حاضر روی میز است. حماس این روایت را به عنوان تلاشی برای رد سرزنش از سوی تل‌آویو در صورت شکست مذاکرات بدون توافق، رد کرده است.

ایالات متحده همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است تا برای کاهش فاجعه انسانی در غزه، جایی که بیش از ۳۰۰۰۰ نفر در اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، اقدامات بیشتری انجام دهد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: حماس ، اسراییل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
دم حماس گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
آفرین به حماس قدرتمند
مرگ بر آمریکا و انگلیس و وصهیونیست وحامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دفاع از ملت خود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
وقتی خودت با شکم سیری یه جای امن قایم شدی و مردمت داری ب کشتن میدی و کوچکترین ارزشی برات ندارن
حالا میبینی شروطشون هم اینه
کل خاک فلسطین ترک کنید
نتانیاهو رو بدین اعدامش کنیم
حماس که نه میجنگه نه عملیاتی بر علیه اسرائیل انجام میده و اصلا توانایی هیچ کاری نداره
حالا چه فرقی میکنه توافق بشه یا نشه شما که نشستین خونه هاتون
یه نفر تو گروه حماس نبود قبل عملیات طوفان القصی بپرسه هدفمون چیه از این عملیات ؟ و چه دستاورد هایی داره ؟
من طرفدار مردم فلسطین هستم و جنایات اسرائیل محکومه بدون شک و خون خوار ها عمدا اینقدر غیرنظامی کشتن
اما از حماس هم خوشم نمیاد در خون فلسطینی ها شریکن
گروه حماس مقایسه کنید با خودمون در جنگ تحمیلی
مردان ما در خط مقدم مردانه جنگیدن نه که قایم بشن زن بچه ها تیکه پاره ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
جناب ۲۳:۲۲ شما نه باور به عزت و شرف دارین ، نه اسرائیل را خوب می شناسین نه حماس را نه سنت الهی را می شناسین و باور دارین نه واقعیت های سیاسی و نظامی کنونی جهان را می شناسین و نه انسان دور اندیشی هستین وگرنه اینگونه پفکی اظهار نظر نمی کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مطمنید دارید از ملتتون‌دفاع میکنید ۳۰۰۰۰ هزار نفر الحساب کشته شدن و چقدر اواره و چقد زیر آوار هستن لعنت به بی سوادی سیاسی لعنت به فقر لعنت به کم عقلی لعنت به خودخواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اخه با ۳۰ هزار شهید تو در جایگاه شروطی؟
بی غیرت من جای تو بودم اسراییل و با خاک یکی می کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
قبول کنید که طوفان القصی هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ تاکتیکی کاملا اشتباه و خودزنی بوده. البته فقط مردم بی دفاع قربانی میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این سگ های ولگرد(اسراییل،امریکا،انگلیس ونوچه هاشون)توجنگ غزه نفسی ندارند،هشدار:فریبشان رانخورید،
نهایت سوءاستفاده رامی کنندازگذشت وپرهیزازجنگ کشورهای منطقه،اولش ایران،بعدسوریه،قطر،یمن،لبنان و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
لعنت خداوند بر رژیم منحوس صهیونیستی و حامیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اولا اسراییل بی شرف تا تخریب آخرین ساختمان غزه آتش بس نمیکنه دوم چرا حمله کردید که حالا برای آتش بس التماس میکنید سوم تفکر کثیف صهیونیزم برای جان انسان ارزشی قایل نیست چه دشمن و چه خودی چهارم با فرض آتش بس بازسازی غزه از زمان ریختن نخاله های ساختمانی در دریا وبازسازی مجدد آن چهل سال زمان نیاز داره با این حساب مردم کجا برگردن؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۶:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
طوفان الاقصی شکست خورد""
هدف حماس نابودکردن اسراییل بود
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۸:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
چرا چپه میگی!؟یعنی حماس نمدونست از بین بردن ارتش گروهک اسراییل ک ۶کشور عربی رو ی ضرب شکست داد،رو نداره!؟تازه امریکا و غرب ازش پشتیبانی سیاسی نظامی اقتصادی و معنوی میکنن!برعکس اسراییل شکست خورده س،ک طبق اهدافش ن حماس رو از بین برده و نه فلسطینیها رو تونست ب صحرای سینا کوچ بده!بر پدرو مادرش لعنت،
آخرین اخبار