تکرار خواسته‌های نتانیاهو از زبان گانتس/ تاکید بر حمله به رفح

عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی بر خلاف اظهارات گذشته خود درباره لزوم آتش‌بس، بر تداوم جنگ علیه نوار غزه و حمله به شهر رفح تاکید کرد.

از روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم»، «بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: پایان دادن به جنگ (علیه غزه)، بدون حمله به رفح ممکن نیست.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشت: سالیوان از گانتس در جریان دیدار خود در واشنگتن خواست تا یک جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه تعیین کند.

گانتس همچنین با «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، «برت مک گورک» هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و جمعی از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره این کشور دیدار کرد.

براساس گزارش «ایزرائیل هیوم»، مقامات آمریکایی در دیدار با گانتس، ادعا‌های رژیم اشغالگر درباره محافظت از غیرنظامیان را صادقانه ندانستند.

این رسانه صهیونیستی نوشت: مقامات آمریکایی، ادعای گانتس درباره امکانپذیری تخلیه یک میلیون و ۲۰۰ هزار غیرنظامی از رفح را قابل تردید دانستند.

براساس این گزارش، گانتس در دیدار با مقامات آمریکایی، با اتهام زنی به مقاومت فلسطین درباره سرقت کمک‌های بشردوستانه، تلاش کرد تا مقامات آمریکایی را درباره ارسال نشدن کمک بیشتر به غزه مجاب کند.

این مقام رژیم اشغالگر همچنین خواستار ایجاد هرج و مرج در غزه به منظور از بین بردن حاکمیت حماس بر این باریکه شد.

وی همچنین سپردن حاکمیت غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز رد کرد و خواستار ایجاد یک حاکمیت دست‌نشانده در این منطقه شد.

روزنامه صهیونیستی ایزرائیل هیوم از وجود شکاف گسترده بین دیدگاه‌های مقامات آمریکایی و مقامات رژیم اشغالگر خبر داد و نوشت که گانتس تلاش کرد تا این دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از سفر گانتس به آمریکا، این سفر را یک سفر غیررسمی عنوان کردند که بدون هماهنگی با نخست وزیر انجام شده است.

اظهارات گانتس در آمریکا نشان داد که دیدگاه مقامات صهیونیست در موضوع فلسطین با یکدیگر تفاوتی ندارد و همگی خواهان تسلط بر سرنوشت ملت فلسطین هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار