مردم لرستان ظرف ۶ ماه گذشته ۶۷ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده‌اند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: استان لرستان ظرف ۶ ماه گذشته ۶۷ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده‌اند.

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه ظرف ۶ ماه گذشته ۶۷ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده‌اند، اظهار کرد: در ۱۵ روز پایانی اسفند ماه به دلیل خانه تکانی مصرف آب ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.
وی گفت: بر اساس آخرین آمار ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور تا ۴ اسفند، معادل ۹۴.۲ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۳۴ درصد و نسبت به سال آبی گذشته که باز هم سال خشکی بود ۲۸ درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به سنت خانه تکانی در پایان سال بیان کرد: شهروندان در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب با استفاده کامل از ظرفیت ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی و واگذاری شستن فرش‌ها به مراکز قالی‌شویی می‌توانند خانه‌تکانی بدون هدررفتن آب انجام دهند.
اکبریان گفت: شهروندان برای پاکسازی راهرو‌ها و معابر هم تا جایی که امکان دارد استفاده از آب را حذف کنند و اگر هم قرار است شست و شو با آب انجام شود، از مواد شوینده کمتری استفاده شود چرا که استفاده زیاد از مواد شوینده مدت زمان فرایند شست و شو را افزایش می‌دهد و طبیعتا مصرف آب نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه در شست‌وشوی در و پنجره‌ها هنگام خانه‌تکانی، نکات مدیریت مصرف آب را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات پایدار آبرسانی، خانه تکانی را به روز‌های پایانی سال موکول نکنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تاکید کرد: با توجه به سنت خانه‌تکانی در روز‌های پایانی سال و کمبود منابع آبی، از مصارف غیرضروری پرهیز کنیم.
منبع: فارس

برچسب ها: آب و فاضلاب ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.