کمیسر حقوق بشر: جنگ غزه یک بشکه باروت است

یکی از کمیسر‌های حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که جنگ غزه یک بشکه باروت است و او به شدت نگران گسترش این جنگ به غرب آسیاست.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که جنگ غزه یک بشکه باروت است که می‌تواند به جنگ گسترده تری در غرب آسیا منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترک به شورای حقوق بشر در ژنو گفت: من بسیار نگران هستم که هر جرقه‌ای می‌تواند از این بشکه باروت یک آتش سوزی گسترده‌تر بسازد. این عواقب بر همه کشور‌های خاورمیانه و بسیاری دیگر در خارج از آن تاثیر خواهد داشت.

ولکر در سخنرانی خود با بررسی نقض عمده حقوق بشر در سراسر جهان، به دو نمونه از پیامد‌های منطقه‌ای جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در لبنان و یمن اشاره کرد. ترک توضیح داد که تشدید تنش نظامی در جنوب لبنان بین رژیم صهیونیستی، حزب الله و سایر جناح‌های مسلح بسیار نگران کننده است و اشاره کرد که ۲۰۰ نفر در لبنان شهید شده‌اند.

او افزود: حوادثی که در آن غیرنظامیان به ویژه کودکان، امدادگران و خبرنگاران کشته می‌شوند باید موضوع تحقیقات عمیق باشد. حدود ۸۰ هزار اسرائیلی از مناطق مرزی با لبنان آواره شده‌اند. انجام هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از آتش سوزی گسترده‌تر مهم است.

در همین حال منابع مصری مدعی شدند همزمان با افزایش احتمال حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح، خبر‌ها از افزایش تعداد نیرو‌های نظامی مصر در مرز‌های این کشور با منطقه رفح در نوار غزه حکایت دارد. این منابع افزودند نیرو‌های ارتش مصر به دوربین‌های دید در شب مجهز شده‌اند.

برچسب ها: سازمان ملل ، حقوق بشر ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار