چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود؟

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: به‌عنوان مثال در حوزه‌ای که ۳۰ کرسی دارد باید از کل آرای صحیح ماخوذه محاسبه کنیم و به ترتیب افراد را مشخص کنیم.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: هر کسی که بتواند ۲۰ درصد آرا را به‌دست آورد به ترتیب آرایش در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک موقع است که مثلا ۵ نفر به ۲۰ درصد می‌رسند از ۳۰ کرسی نمایندگی یا یک موقع است مثلا ۱۰ نفر می‌رسند در این صورت همین افرادی که ۲۰ درصد را کسب کرده‌اند به ترتیب آرای‌شان منتخب می‌شوند.

به گفته وی افراد باقیمانده و کرسی‌های باقیمانده برای رفتن به دور دوم هم این‌گونه است که مثلا زمانی که در تهران ۱۰ نفر فقط توانسته‌اند ۲۰ درصد را کسب کنند، ۲ برابر تعداد باقیمانده کرسی ما معرفی می‌کنیم و این افراد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

اسلامی گفت: به‌عنوان مثال اگر ۲۰ نفر در تهران ۲۰ درصد آرا را کسب نکرده باشند باید با ۲۰ نفر پشت سرشان یعنی ۴۰ نفر با هم به رقابت بپردازند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
چرا نمایند گان هر شهر وهر شهرستان تلفن تماسی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
تو قسمت کهگیلویه وچرام یه نماینده ای داریم فقط با دزدی تخلف می بره الان بیست سال نماینده بود یه دوره برا اینجا نپذیرفتند رفت خوزستان جالب این جاست اونجا که کسی نمی‌شناختش هم قبول شد الان هم قبول شده هیچ کاری نکرده فقط آمار فقر ،خودکشی طلاق رو برده بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
در بابل تخلف شده ... لطفا دقیق پیگیری کنید تا نماینده متخلف یه سزای اعمالش برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
جلوی معاملات رمز ارز و پول های بادآورده را بگیرید . به معاملات رمز ارزی و برطرف کردن نیازهای خارجی با رمز ارز روی نیاورید . جلوی مصرف گرایی و بی مالیاتی پول های باد اورده را بگیرید . جلوی نابود شدن و غارت دسترنج صنایع و املاک و کالاهای مردم را با رمز ارز بگیرید . شوخی نیست تبعیض و پول بادآورده که باعث نابودی اعتماد مردم به بورس داخلی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
کرسی نه کاندید رقابت مجدد
آخرین اخبار