ورود هیأت حماس به قاهره/ جزئیات مهمترین اختلافات درباره آتش بس در غزه

در حالی هیأتی از جنبش حماس امروز یکشنبه وارد قاهره پایتخت مصر شد که المیادین سه موضوع مهم مورد اختلاف در مذاکرات را تشریح کرد.

در حالی هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز یکشنبه وارد قاهره پایتخت مصر شد که شبکه المیادین به نقل از یک منبع در مقاومت فلسطین، سه موضوع مهم مورد اختلاف در مذاکرات برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسیران بین مقاومت و رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

 شبکه «المیادین» امروز یکشنبه به نقل از یک منبع آگاه نیرو‌های مقاومت فلسطین گفت: عقب نشینی رژیم صهیونیستی و بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب به شمال نوار غزه را از مهم‌ترین موضوعات مورد اختلاف درخصوص برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسیران بین مقاومت و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: علاوه بر عقب نشینی نیرو‌های اشغالگر و بازگشت آوارگان از جنوب به شمال نوار غزه، رفع محاصره مناطق شمالی نوار غزه از دیگر موارد اساسی اختلاف است.

این منبع گفت: امکان دستیابی به توافق همچنان امکان پذیر است؛ به ویژه در سایه ضربات نظامی شدیدی که اشغالگران در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و محله زیتون در جنوب شهر غزه دریافت می‌کنند.

در همین راستا، یک مقام بلند پایه به روزنامه «الشرق» عربستان گفت: پیش‌بینی می‌شود نمایندگان حماس امروز طی دیدارهایشان با میانجی‌ها در قاهره به طرح‌های پیشنهادی در نشست پاریس پاسخ دهند و در صورتی که رژیم صهیونیستی نیز به پاسخ‌های حماس جواب دهد، دستیابی به توافق طی ساعات آینده هموار می‌شود.

وی ادامه داد: حماس با انعطاف پذیری حرکت می‌کند که به برقراری آتش‌بس، عقب نشینی نظامی اشغالگران و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه کمک می‌کند.

شبکه سعودی العربیه نیز بامداد یکشنبه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که جنبش حماس تا ساعات آینده پاسخ نهایی خود برای آتش‌بس در غزه را به میانجیگران ارائه خواهد کرد.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز به نقل از برخی منابع نوشت که دیدار هیات حماس با میانجیگران در قاهره ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار می‌شود.

مذاکرات برای برقراری دور جدید آتش بس و مبادله اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است، اما شبکه تلویزیونی «ای بی سی نیوز» به نقل یک منبع سیاسی رژیم اسرائیل پیشتر اعلام کرد که تل آویو در حال بررسی اعزام هیاتی به مصر برای ادامه مذاکرات بر سر آتش بس احتمالی یا معامله برای آزادی اسیران با حماس است.‌ای بی سی نیوز به نقل از این منبع گفت که آخرین دور مذاکرات در قاهره یک خوش بینی محدود ایجاد کرده است.

یک مقام جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز یکشنبه بر نپذیرفتن هیچ یک از شروط و دیکته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که این جنبش فقط تا آغاز ماه مبارک رمضان به منظور دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران فرصت مذاکره می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
پیروزی از آن مردم غزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
جلوی معاملات رمز ارز و پول های بادآورده را بگیرید . به معاملات رمز ارزی و برطرف کردن نیازهای خارجی با رمز ارز روی نیاورید . جلوی مصرف گرایی و بی مالیاتی پول های باد اورده را بگیرید . جلوی نابود شدن و غارت دسترنج صنایع و املاک و کالاهای مردم را با رمز ارز بگیرید . شوخی نیست تبعیض و پول بادآورده که باعث نابودی اعتماد مردم به بورس داخلی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
فقط وفقط نظر حماس باید اجرا شود والسلام
آخرین اخبار