آخرین خبرها از سیل سیستان و بلوچستان؛ امدادرسانی به ۴۵۷۸ نفر + فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به چهار هزار و ۵۷۸ نفر در حادثه آبگرفتگی جنوب استان در چند روز اخیر خبر داد

براثر بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن برخی شهرستان‌ها ۵۱۶ نیروی عملیاتی در قالب ۹۱ تیم به مناطق حادثه دیده نیکشهر، کنارک و چابهار اعزام شدند.

چهار هزار و ۵۷۸ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی شدند

سیدمحمدمهدی سجادی گفت: براثر بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن برخی شهرستان‌ها ۵۱۶ نیروی عملیاتی در قالب ۹۱ تیم به مناطق حادثه دیده نیکشهر، کنارک و چابهار اعزام شدند.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر ضمن ارزیابی روستای‌های تحت تاثیر، خانه‌ها را از آب تخلیه و اقدام به توزیع اقلام امدادی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون نجاتگران هلال احمر برای یک‌هزار و ۴۰۰ نفر اسکان اضطراری انجام داده‌اند.

وی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی به مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۶۳۴تخته پتو،۸۵۴ تخته موکت، ۷۶۷بسته غذایی ۷۲ساعته، میان خانواده های تحت تاثیر توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: همچنین با توجه به گرفتاری یک نفر ماهیگیر در یک قایق در سیلاب های منطقه یارمحمد بازار بخش پلان شهرستان چابهار، یک تیم امداد و نجات به رها سازی این ماهیگیر اقدام کردند.

وی خاطر نشان کرد: جهت کمک رسانی بهتر و به موقع تیم تخصصی واکنش سریع امداد و نجات استان و ۲ تیم از نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان هامون به روستاهای شارک و دنسر از توابع تلنگ شهرستان قصرقند اعزام شده است.

عمده خسارت‌های سیلاب در سیستان و بلوچستان به راه‌های ارتباطی وارد شده است

سردار سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه امدادرسانی‌ها توسط نیروهای سپاه و بسیج در حال انجام است، گفت: در منطقه پلان و پیر سهراب سیلاب موجب قطع راه‌های ارتباطی شده بود که امدادرسانی‌ها از ابتدای شروع سیلاب در این مناطق آغاز شد.

 در بازدیدی که امروز از مناطق سیل‌زده صورت گرفت، برآورد و ارزیابی خسارت‌ها انجام شد که عمده مشکل و خسارت به جاده‌ها و برخی راه‌های ارتباطی وارد شده است که نیروهای امدادرسانی در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر راه‌های ارتباطی بازگشایی شود.

 باتوجه‌به خسارتی که به مردم وارد شده است، استاندار سیستان و بلوچستان امروز جهت برآورد و تعیین خسارت‌ها در منطقه حضور دارد.

لحظه ریزش کوه و مسدود شدن جاده بم پشت به چتکانی در شهرستان سراوان

امدادرسانی به مردم سیل زده جنوب استان همچنان ادامه دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
خداکمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
چهار هزار و ۵۷۸ از چند صد هزار نفر سیل زده که نیاز به کمک دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
دکالی
۲۰:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
خدا به مردم بلوچستان صبربدهد...
دشتیاری چابهار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
چه عجب یه خبر هم سیل سیستان و بلوچستان زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
اونجا هنوز جادهاشون آسفالت نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
تو جاده کمپتون در آلبانی داره؟