کاهش ۳۰ درصدی سرقت به عنف در البرز

رییس کل دادگستری البرز از کاهش ۳۰ درصدی سرقت به عنف امسال دراین استان خبر داد.

حسین فاضلی هریکندی گفت: در مقایسه ۱۰ ماهه امسال با مدت مشابه سال قبل وقوع سرقت به عنف در استان ۳۰ درصد کاهش داشته و به ترتیب در حوزه‌های قضایی فردیس، کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ آمار ۴۲، ۲۸، ۲۴ و ۱۳ درصدی کاهش سرقت ثبت شده است.
 
وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده و اعمال سیاست‌های مصوب قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم، در حوزه سرقت شاهد کاهش ۱۷ درصدی وقوع هستیم که در سرقت‌های عادی کاهش ۱۷ درصدی را در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشتیم.
 
فاضلی هریکندی در خصوص استفاده از سلاح گرم در سرقت‌ها، به اقدامات سخت گیرانه دادگستری کل استان البرز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه قاچاق، خرید، حمل، نگهداری و یا استفاده از سلاح گرم، به صورت ویژه در دستگاه قضایی استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد بیان کرد: تمام متهمان در پرونده‌های مرتبط با سلاح گرم، از ابتدا تحت قرار تامین از نوع بازداشت موقت هستند و اتهام آنها در شعب ویژه تعیین شده در دادسرا، دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: برای اجرای سیاست‌های کاهش وقوع سرقت از اعطای مرخصی به زندانیان جرایم سرقت در ایام نوروز خودداری شود و محکومان جرایم سرقت از نهاد‌های ارفاقی بهره‌مند نشوند.

رییس کل دادگستری البرز با اشاره به آمار صدور قرار‌های تامین شدید در جرایم خاص در مقایسه با سایر جرایم از بدو تشکیل قرارگاه، یادآورشد: در جرایم خاص استان البرز، صدور قرار‌های تامین شدید شامل بازداشت موقت چهار برابر و وثیقه دو برابر بیشتر از میزان صدور این نوع قرار‌های تامین در سایر جرایم بوده است.
برچسب ها: سرقت ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.