ورود سازندگان مسکن همزمان با افزایش ۵۰ درصدی سرمایه بانک‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با افزایش سرمایه بانک‌ها و تامین اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن ورود سازندگان به پروژه‌ها افزایش یابد.

به گفته برخی از سازندگان با توجه به افزایش هزینه های ساخت در پروژه های نهضت ملی مسکن  هنوز امکان ورود برای آنها وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، این در حالی است که دولت از سال گذشته با توجه به روند پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن و در راستای تامین منابع مالی برای اجرای ساخت اقدام به پیگیری برای افزایش تسهیلات ساخت کردند که در نهایت میزان وام در تمامی شهرها و روستاها به ۵۵۰ میلیون تومان رسید.

در حال حاضر دولت با توجه به آنکه اعلام کرده است حدود ۶۴۰ هزار پروژه از پروژه های نهضت ملی مسکن توسط انبوه سازان در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی آنها هم به ۲۰ درصد رسیده است بنابراین تامین منابع مالی آنها بسیار مهم است.

در همین رابطه مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است باید دولت در راستای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن  اقدام به افزایش سرمایه بانک ها تا ۵۰ درصد کند تا شاهد ورود بیشتر سازندگان به این بخش کند.

او گفت: با افزایش اعتبارات بانک های همراه و کاهش اعتبارات بانک های مختلف زمینه برای همکاری بیشتر فراهم شود.

بر اساس این گزارش  دولت باید هرچه سریعتر پیگیر اجرایی شدن این قانون برنامه هفتم در حوزه مسکن شود تا روند خانه دار شدن متقاضیان تسهیل شود‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار