متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و قبل می‌توانند امروز در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

سید علی مهاجر گفت: یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر در استان گلستان واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

مهاجر ادامه داد: ۷۹ هزار و ۳۹۵ نفر نیز برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: واجدان شرایط برای رای دادن باید یکی از مدارک هویتی شامل؛ کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه خود را به همراه داشته باشند. ضمن اینکه ارائه شماره ملی، فرآیند احراز هویت را سرعت می‌بخشد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: راس ساعت ۸ صبح امروز ۱۱ اسفند و همزمان با سراسر کشور در‌های شعب رای گیری به روی مردم استان گلستان گشوده و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گلستان رسماً آغاز شد و تا ساعت ۱۸ عصر به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد.

مهاجر افزود: در یکهزار و ۵۱۵ شعبه در استان گلستان آرای مردم جمع آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد یکهزار و ۲۰۹ شعبه ثابت و ۱۰۲ شعبه درمناطق سخت گذر و کوهستانی استان دایر شده است.

مهاجر افزود: ۳۰۶ شعبه نیز سیار است و برای اخذ رای به مکان‌هایی که تعداد ساکنان آن کم است یا افراد به سبب ضرورت شغلی امکان ترک محل را ندارند می‌رود.

او افزود: سامانه انتخاب ایران نیز به نشانی اینترنتی entekhabiran.moi.ir با ارائه خدماتی همچون نمایش نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی و معرفی هر یک از نامزد‌های مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.