استاندار خراسان رضوی:

مشارکت انتخاباتی مردم استان با وجود برف و یخبندان خوب است

استاندار خراسان رضوی گفت:مشارکت انتخاباتی مردم با وجود بارش برف و یخبندانی که در استان شاهد آن هستیم تا کنون خوب بوده است.

یعقوبعلی نظری روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان رضوی و در جمع خبرنگاران گفت: بدیهی است که با شرایط جوی ذکر شده پیش بینی های لازم برای روز رای گیری به خصوص در مناطق کوهستانی و برفگیر انجام شده است.

وی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات در ساعت نخست آغاز رای گیری حدود ۹۷ درصد شعب اخذ رای خراسان رضوی برای دریافت آرا مردم آمادگی داشتند و سه درصد باقی مانده نیز مربوط به شعب سیاری بود که هنوز به مقصد نرسیده بودند.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسوولان اجرایی آماده، فعال و با علاقه و اعتقاد پای کار اخذ رای در همه شعب هستند و در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز به عنوان بزرگترین حوزه انتخابیه استان مشارکت مردم در انتخابات خوب بوده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی اند و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می یابند.
خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.
همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.
واجدان شرایط رای دادن باید یکی از مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه خود را همراه داشته باشند و برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، داشتن کارت ملی یا شماره ملی الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار