هشدار ضمنی پوتین به غرب درباره استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای

رئیس‌جمهور روسیه به صورت ضمنی اشاره کرد که اعزام نیرو‌های زمینی ناتو به خاک اوکراین خطر تحریک جنگ هسته‌ای را به دنبال دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی برای قانون‌گذاران و دیگر نخبگان سیاسی این کشور گفت که غرب به دنبال تضعیف روسیه است و خطاب به مقامات کشور‌های غربی اعلام کرد که نمی‌دانند دخالت در امور داخلی روسیه چقدر می‌تواند خطرناک باشد. 

به گزارش رویترز، پوتین گفت: «ملت‌های غربی باید متوجه شوند که ما نیز سلاح‌هایی داریم که می‌تواند اهدافی را در قلمرو آن‌ها هدف قرار دهد. همه این‌ها تهدیدی برای آغاز یک درگیری با سلاح‌های هسته‌ای و تخریب تمدن‌ها به حساب می‌آید. آیا این را متوجه نمی‌شوند؟»

پوتین قبلاً از خطرات رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه صحبت کرده بود، اما این اظهارات یکی از صریح‌ترین هشدار‌های او به حساب می‌آید. اظهارات پوتین ممکن است اشاره‌ای به درخواست اخیر رئیس جمهور فرانسه برای ارسال نیروی زمینی به اوکراین باشد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت برای حمایت از اوکراین هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کند. 

گفتنی است، اظهارات مکرون در غرب واکنش‌های منفی به دنبال داشته است. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص می‌گوید: «جو بایدن به صراحت اعلام کرده که آمریکا برای جنگ در اوکراین نیروی زمینی اعزام نخواهد کرد». ناتو نیز عصر روز سه‌شنبه اعلام کرد که «هیچ برنامه‌ای برای حضور نیرو‌های رزمی ناتو» در اوکراین وجود ندارد.

مارین لوپن که حزب راست افراطی او بزرگترین حزب اپوزیسیون در پارلمان فرانسه است، در واکنش به اظهارات مکرون گفته است که او برای ۷۰ میلیون فرانسوی یک خطر وجودی ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار