تلاش رئیس‌جمهور آرژانتین جهت جمع‌آوری کمک برای اوکراین

رئیس‌جمهور آرژانتین قصد دارد اجلاس سران کشور‌های آمریکای لاتین را برای حمایت از اوکراین برگزار کند.

خاویر میلی، رئیس‌جمهور آرژانتین گفت که قصد دارد نشستی با سران کشور‌های آمریکای لاتین برگزار کند تا راه‌های حمایت از اوکراین در سال ۲۰۲۴ را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

براساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز، سیاست میلی در قبال اوکراین با موضع بی‌طرف کشور‌های مهم منطقه مانند برزیل و مکزیک متفاوت است.

این روزنامه تایید کرد که میلی به اتحاد با کشور‌هایی که ادعا می‌کند از آزادی دفاع می‌کنند، از جمله آمریکا، اوکراین و رژیم صهیونیستی که دو هلیکوپتر نظامی ساخت روسیه را در اختیار آن‌ها قرار داده است، اولویت می‌دهد.

در پایان سال گذشته، خاویر میلی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پیروز شد و در مبارزات انتخاباتی خود گفت که قصد دارد در سیاست خارجی بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تمرکز کند و خواستار رد همکاری با چین، برزیل و روسیه شد.

مقامات جدید این کشور همچنین از اول ژانویه ۲۰۲۴ پیوستن برنامه ریزی شده به گروه بریکس را کنار گذاشته‌اند، اما میلی پس از تصدی مسئولیت برخی از مواضع خود را ملایم کرده است.

از سویی دیگر دیمیتری فئوکتیستوف، سفیر روسیه در بوئنوس آیرس در مصاحبه قبلی با نووستی گفت که نمایندگان دولت ریاست جمهوری آرژانتین در ارتباطات شخصی آمادگی خود را برای تعامل دوجانبه سودمند با روسیه اعلام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار