درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

بانوی نویسنده و شاعر چهارمحال و بختیاری عنوان برگزیده بخش نمایشنامه‌نویس جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را به دست آورد.

حجت‌الله شیروانی معاون فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سمیرا سلیمانی نویسنده جوان استان با نمایشنامه «وای خدا جون برف میاد» توانست در جمع برترین‌های بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اردکان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۲۲۶ نمایشنامه شرکت داشت و ۱۷ اثر از جمله نمایشنامه «وای خدا جون برف میاد» به مرحله پایانی راه یافت، افزود: سلیمانی در کنار چهره‌های فعال تئاتر و نویسندگی همچون مجید بور بور، احسان جانمی و حسین ملکی به عنوان برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی انتخاب و معرفی شد.


بیشتر بخوانید


شیروانی اضافه کرد: این نویسنده و شاعر استانی در دوره‌های پیشین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز به عناوین برتر نمایشنامه‌نویسی دست یافته است و تاکنون بیش از ۱۴ عنوان ملی و بین‌المللی در کارنامه هنری و ادبی خود دارد.

وی از چهارمین جشنواره ملی «شهر من» که در دی‌ماه امسال در اصفهان برگزار شد به عنوان یکی از آخرین جشنواره‌هایی نام برد که سلیمانی در آن موفق به کسب مقام‌های برتر شده است.

شیروانی ادامه داد: این بانوی هنرمند در جشنواره شهر من، سه مقام برتر در بخش‌های داستان ۷ تا ۹ سال، داستان نوجوان و شعر نوجوان را به خود اختصاص داد.
بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیش از ۱۷۰ اجرا در ۱۰ سالن نمایشی و با حضور ۴۵۰ هنرمند داخلی و خارجی از هفت کشور جهان روز‌های یکم تا ششم اسفند در اردکان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار