کلاهبرداری ۴ بیلیون ریالی از مردم برای راه‌اندازی کارخانه/دستگیری زن و شوهر کلاهبردار در مشهد و سمنان

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری زن و شوهری در مشهد و سمنان خبر داد که با وعده پوچ پرداخت سود‌های کلان، ۴ بیلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی ارجاع چندین پرونده و شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق اقدامات پوچ تجاری و شرکت در راه‌اندازی کارخانه صنایع غذایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او بیان کرد: در این پرونده مالباختگان از طریق آگهی‌های پوچ و فریبنده مسئولان شرکت مبنی بر انجام اقدامات تجاری و راه اندازی کارخانه صنایع غذایی و تراش‌های قیمتی و ساخت و ساز نسبت به واریز وجه به حساب آنان اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کلاهبرداران (زن و شوهر) با ترفند‌های زیرکانه و از روش‌های متداول پرداخت سود به عده‌ای اندک استفاده و مردم را به خرید مجدد سهام و سرمایه‌گذاری ترغیب، اما در ادامه پس از دریافت مبالغ هنگفتی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، دیگر به هیچ طریق پاسخگوی مراجعان و مالباختگان نبوده‌اند و به مشهد و سمنان متواری می‌شوند.

سردار حبیبی اضافه کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس پس از گرفتن نیابت قضایی به سمنان و مشهد اعزام شدند و با همکاری کارکنان پلیس امنیت اقتصادی آن استان‌ها مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنان را دستگیر می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون حدود ۴ بیلیون ریال (۴۰۰ میلیارد تومان) با ترفند‌های تبلیغی دروغین و وعده پرداخت سود‌های هنگفت ماهیانه و سالیانه از ۹۰۰ نفر کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: زن و شوهر کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

او تصریح کرد: افراد سودجو غالباً از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار