هنیه: تهاجم زمینی اسرائیل شکست خورده است

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم از سلاح گرسنگی علیه مردم غزه استفاده می‌کند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه در یک سخنرانی ویدئویی از بیروت گفت که «عملیات زمینی اسرائیل شکست خورده است» و در عوض «صهیونیست‌ها با سلاح گرسنگی مردم غزه را می‌کشند.»

وی افزود: ما به اشغالگران اسرائیل و آمریکا هشدار می‌دهیم که آنچه در میدان به دست نیاوردند با توطئه‌های سیاسی به دست نخواهد آمد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین انعطاف پذیری این گروه در مذاکرات با اسرائیل را اعلام کرد و بر آمادگی آن‌ها برای پافشاری در جنگ تاکید کرد.

پیش از این، دفتر رسانه‌ای دولتی حماس در این منطقه اعلام کرده بود که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر در اثر حملات اسرائیل شهید شده اند و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۰ هزار فلسطینی که بیشتر آن‌ها کودک هستند به شهادت رسیده اند.

پیش از این، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت احتمال دستیابی به توافق درباره نوار غزه پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان وجود دارد، ولی رژیم صهیونیستی از خود لجاجت و سرسختی نشان می‌دهد.

خبرگزاری رویترز دیروز سه شنبه به نقل از منابع آگاه نوشته بود: جنبش حماس، پیش نویس پیشنهادی اسرائیل را برای انجام مذاکرات آتش بس که قرار است در پاریس برگزار شود، دریافت کرده است.

این رسانه افزوده بود که بر اساس این پیش نویس، تمامی عملیات نظامی به مدت ۴۰ روز متوقف می‌شود و به ازای هر یک اسیر صهیونیست در غزه، ۱۰ اسیر فلسطینی مبادله می‌شوند.

این منابع گفتند که بر اساس طرح آتش بس پیشنهادی، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در غزه تعمیر می‌شوند و روزانه ۵۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه می‌شود.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که رژیم اسرائیل در نشست پاریس با چند «بند» که بخشی از چارچوب توافق آتش بس در غزه و آزادی اسیران است از جمله آزادی ۴۰۰ اسیر و بازگشت تدریجی آوارگان فلسطینی به شمال غزه موافقت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار