اعتماد بیش از حد، بلای جانسوز خوزستانی ها

رئیس پلیس فتا خوزستان هشدار داد: از ورود به هر گونه پیام حاوی لینک با سرشماره شخصی (شماره موبایل) که با موضوعاتی نظیر ابلاغیه قضایی، سهام عدالت و ... ارسال میگردد، خودداری نمایید. 

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: با توجه به زبانزد بودن خونگرمی خوزستانی‌ها و اعتماد بیش از حد به همگان، همین مسأله چالشی برای شهروندان در فضای مجازی بوده است. مجرمان سایبری نیز از این مسأله سؤاستفاده نموده و با هویت‌های جعلی، اقدام به کسب اعتماد هم استانی‌های عزیز می‌نمایند که این امر، باعث افزایش قربانیان در فضای سایبری می‌شود. 

او می‌گوید: شیادان سایبری با عناوینی نظیر سهام عدالت، ابلاغیه قضائی، واریز یارانه و ... پیام‌های جعلی حاوی لینک مخرب ارسال می‌نمایند.

به گفته او هموطنان عزیز توجه داشته باشند ممکن است این پیام‌های جعلی حاوی برخی اطلاعات هویتی و شخصی شما باشد یا اینکه از سوی بستگان و مخاطبین شما ارسال گردد؛ لذا توصیه می‌کنیم از ورود به هر گونه پیام حاوی لینک با سر شماره شخصی، جلوگیری نمایید، زیرا قطعا جعلی بوده و از سوی شیادان سایبری به منظور برداشت از حساب‌های بانکی و همچنین دسترسی به شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.