گفتگوی بلینکن درباره غزه با مقامات سعودی و اماراتی

وزیر خارجه آمریکا با همتایان سعودی و اماراتی خود درباره مسئله غزه و برقراری صلح تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در مورد مسائل مربوط به غزه قبل از توافق آتش بس که برای آخر هفته آینده پیش بینی می‌شود، با همتایان سعودی و اماراتی خود تلفنی گفتگو کرد.

میلر در این بیانیه گفت: «وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان متعهد شدند با دیگر شرکای منطقه‌ای و بین المللی در مورد راه‌های حل و فصل مناقشه غزه هماهنگ باشند و برای مرحله پس از درگیری آماده شوند». 

میلر تاکید کرد که بلینکن بر تعهد ایالات متحده برای دستیابی به «صلح پایدار با حمایت از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل» تاکید کرد.

میلر در یک بیانیه مطبوعاتی جداگانه گفت که بلینکن در تماس خود با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، همچنین بر تعهد مستمر ایالات متحده برای دستیابی به «صلح پایدار از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل» تاکید کرد.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفته بود که به توافق در مورد آزادی اسرا و آتش بس میان «اسرائیل» و حماس تا دوشنبه آینده خوشبین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
خاک بر سر کشورهای عربی که فلسطین را قتل وعام میکنن و فقط محکوم می‌کنند عربستان قطر کویت اینا باید متحد می‌شدند و اسرائیل را در هم می کوبیدن ولی چه کنیم این عربها فقط به فکر شکم و پروه کردن خود هستند اینها همان عرب‌های بودند که به امام حسین و حضرت علی پشت کردند.....اینها هیرت ندارند ....درود به مردم با غیرت یمن یه زره از مردم یمن یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودکش سعودی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار