۲۰ هکتار از جنگل‌های سردشت با کاشت نهال غنی‌سازی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: ۲۰ هکتار از جنگل‌های حاشیه سد این شهرستان با کاشت نهال غنی‌سازی شد.

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: در راستای اجرای طرح مشارکت‌های مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال و با شعار «هر ایرانی سه درخت» آیین کاشت نهال با حضور جمعی از مسئولان و قشر‌های مختلف مردم و بسیج سازندگی در اطراف دریاچه سد سردشت برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این پویش نهال کاری پنج هزار نهال بادام و سنجد به منظور حفظ و احیای منابع طبیعی در ۲۰ هکتار از مراتع اطراف دریاچه سد سردشت کاشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت در ادامه گفت: تا پایان سال میزان عرصه‌های جنگلی بذرکاری و غنی شده به ۱۱۰ هکتار خواهد رسید که از این میزان ۵۰ هکتار بذرکاری و ۶۰ هکتار نیز نهال کاری خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح مشارکت‌های مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در این شهرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت کاشته خواهد شد.

وی از مشارکت و همراهی اهالی روستا‌ها و بویژه دوستداران منابع طبیعی برای حفظ و احیای جنگل‌های بلوط این منطقه قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.