همزمان با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور؛

کاشت ۵۰۰ هزار نهال در کرمان آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طرح مردمی کاشت ۵۰۰ هزار نهال درخت از امروزدر کرمان آغاز شد.

کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در سراسر استان تا پایان هفته منابع طبیعی با کاشت ۱۰ هزار اصله نهال زیتون با همکاری بسیج سازندگی و کارخانه فروآلیاژ با حضور سرهنگ حسینخانی معاون اجرایی سپاه ثارالله (ع) استان کرمان و ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان آغاز شد.

در حاشیه این مراسم علیرضا ابوالحسنی گفت: کاشت این تعداد درخت بنا به تفاهم نامه منعقده سازمان منابع طبیعی و سازمان بسیج سازندگی در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده که هر سال ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سراسر کشور کاشته شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، دولت در اجرای این طرح موفق خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به ظرفیت بزرگی که در بسیج مردمی وجود دارد، گفت: در این راستا مراسم درختکاری به‌صورت سراسری و برنامه ملی با حضور فرماندهان سپاه در سراسر کشور و بسیج در سراسر استان برگزار می‌شود. 

ابوالحسنی با اشاره به اینکه سهم استان کرمان نسبت به تولید و کاشت ۲۲ میلیون اصله نهال طی ۴ سال است، بیان کرد: شمال استان متعهد به تولید سالانه ۵۵۰۰ هزار اصله نهال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار