ایجاد ۱۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ سمنان از ایجاد و توسعه فضای سبز به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیز منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

محمدرضا باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۷.۵ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی سمنان، دو هکتار شهرک صنعتی دامغان، یک هکتار در شهرک صنعتی شاهرود، یک هکتار در شهرک صنعتی گرمسار، ۳.۵ هکتار در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فضای سبز در سال جاری ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰ درصد توسعه فضای سبز و کاشت نهال در اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان رعایت شده و حتی در برخی از شهرک‌ها از میزان استاندارد نیز فراتر رفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در ادامه تصریح کرد: مساحت کل فضای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش۵۷۱ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد؛ بیش از یک میلیون اصله درخت و درختچه و نیز حدود ۷۴ هزار مترمربع از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان گل‌کاری و چمن‌کاری است.

باقری یادآور شد: در راستای مصرف بهینه منابع آبی مناطق تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، ۴۵۴ کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای اجرا شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در خاتمه خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار و ۷۰۰ مترمکعیب در شبانه روز پساب در فضای سبز از محل استحصال از تصفیه‌خانه‌های فاصلاب شهرک‌های صنعتی استان مصرف می‌شود.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.