اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی کارگران و دانشگاهیان تامین شد

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا به امروز برای ۱۱۰ هزار کارگر و ۶۰ هزار اعضای هئیت علمی دانشگاهیان اراضی تامین کرده‌ایم.

ارسلان مالکی  معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران   با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در راستای طرح عظیم نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن تمامی آحاد کشور برنامه دارد،  گفت: فرهنگیان از جمله اقشاری هستند که مورد توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی هستند و برای رفع مشکل مسکن این صنف شریف احساس مسئولیت مضاعف داریم.

مالکی  بیان کرد:  طبق تفاهم نامه ای  که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد مقرر شد  این وزارت خانه در ۱۸ استان  زمین‌های خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان خود معرفی کنند تا با اولویتی که آموزش و پرورش به ما اعلام می‌کند برای فرهنگیان مسکن ساخته شود.

وی  بیان کرد: باید هرچه سریعتر  وزارت آموزش و پرورش روند تغییر کاربری اراضی انجام شود تا زمین‌ها برای ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار طرح قرار گیرد.

وی گفت: به طور کلی سه روش برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد که اختیار نحوه ساخت را در آن به آموزش و پرورش می‌دهیم. اولین روش ساخت در قالب گروه‌های ساخت توسط خود فرهنگیان است روش دوم استفاده از تعاونی‌های خوشنام فرهنگیان است و روش سوم به کارگیری یک کارگزار برای ساخت واحدهاست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما تاکنون ۴۰ هزار هکتار زمین تامین کرده‌ایم و بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران اختصاص داده‌ایم، تامین ۶۰ هزار واحد مسکونی را نیز برای اعضای هیات علمی توافق کرده‌ایم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار