کاهش حوادث ناشی از گودبرداری در پروژه‌های ساخت وساز

رئیس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح گفت: همزمان با واقعی شدن نرخ خدمات، شاهد افزایش کیفیت و کاهش خطرات ناشی از گودبرداری‌های خطرناک خواهیم بود.

آمارها حکایت از کاهش  گودبرداری های خطرناک در پروژه های مسکونی دارد اما بسیاری از مهندسان در کشور معتقد هستند که باید نرخ خدمات مهندسی در بخش های مختلف واقعی شود تا شاهد افزایش کیفیت و تشدید نظارت ها در این حوزه باشیم. 

نرخ خدمات تعرفه مهندسی باید واقعی شود

در همین زمینه مهیار  فرنیا رئيس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح اعلام کرد: واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی سبب می شود که مهندس ساختمان صرفا با امر نظارت بر پروژه های ساختمانی معیشت خود را تامین کند. 

 فرنیا  افزود:جامعه مهندسی نباید در تامین معیشت خود دچار مشکل باشد و برای گذران زندگی خود در تاکسی های اینترنتی کار کند. 

وی تاکید کرد: از شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تقاضا داریم که پیشنهادات مناسبی را برای افزایش تعرفه خدمات مهندسی به وزارت خانه راه و شهرسازی ارائه دهد و در سال آینده تعرفه درخوری برای رشته های هفت گانه مهندسی ساختمان در نظر گرفته شود.

رئيس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح افزود: افزایش تعرفه خدمات مهندسی می‌تواند تأثیر مثبت بر کیفیت پروژه‌های ساختمانی داشته باشد. در زمینه ساختمان‌ها، کیفیت اجرا و ایمنی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مهندسان ساختمانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

فرنیا توضیح داد:با افزایش تعرفه خدمات مهندسی، مهندسان قادر خواهند بود منابع و زمان بیشتری را به ارائه خدمات حرفه‌ای و نظارت دقیق‌تر بر پروژه‌ها اختصاص دهند. این امر می‌تواند منجر به بهبود کیفیت پروژه‌ها، پیشگیری از خطاها و کاهش احتمال بروز مشکلات در فرآیند ساخت گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار